۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۴۴۸۰۴۲
حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار:

صبر و استقامت کلیدی ترین رمز موفقیت در آزمونهای الهی است

صبر و استقامت کلیدی ترین رمز موفقیت در آزمونهای الهی است که ریشه آن در منطق «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيهِ رَاجِعُونَ» یعنی بازگشت به سوی خدای متعال است.
حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار، مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، دوشنبه شب در صحن جامع رضوی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با تبیین امتحان از منظر قرآن کریم اظهار کرد: امتحان و آزمونهای الهی سبب می شود که افعال و باطن انسان در قالب طاعت و بندگی یا معصیت و کفران نعمت ظهور پیدا کند و مشخص شود چه کسی مستحق بهشت یا جهنم است.

وی افزود: این امتحانها عامل تربیت و پرورش انسان نیز هست، اینکه سخت ترین آزمایشها را انبیاء پشت سر گذاشته اند دلیلش این است که این آزمونها سبب رشد و بالندگی انسان می شود.

امام جمعه سابق تربیت حیدریه با اشاره به آیه 155 سوره بقره «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ»، مطرح کرد: صبر و استقامت کلیدی ترین رمز موفقیت در آزمونهای الهی بیان شده است و آمده است که بشارت بده به استقامت‌کنندگان.

وی تصریح کرد: افراد صبور و ملت مقاوم پیروز می شوند و از موفقیتها محروم نمی شوند حتی اگر زمان آن طولانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار ادامه داد: در آیه 156 سوره بقره «الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيهِ رَاجِعُونَ» بیان شده است که عامل دوم برای پیروزی در آزمونها و ریشه صبر و استقامت، درک این حقیقت و جهان بینی است که از خدای متعال هستیم به سوی او باز می گردیم.

مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی افزود: امیرمؤمنان امام علی(ع) فرموده اند با گفتن «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيهِ رَاجِعُونَ» اقرار می کنیم که عصاره و مهمترین درسهای توحیدی اتکاء به خدا است،که با این منطق می توان به صبر و استقامت رسید.

وی با اشاره به اینکه رمز اسقامت انبیای الهی کلمه استرجاع بوده است، بیان کرد: اولیای الهی در سخت ترین شرایط، مصیبتهای جانکاه و طوفانهای بزرگی که متوجه آنها می شد، برای اینکه از مسیر استقامت شانه خالی نکنند و کوچکترین خللی در اراده و تصمیم آنها وارد نشود می گفتند «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيهِ رَاجِعُونَ»./1308/202/ب2

ارسال نظرات