۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۴۸۲۰۶
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

مطالبه مهم جهان اسلام تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا است

قائم مقام بنیاد شهید و رئیس ستاد برنامه های بزرگداشت شهدای منا گفت: امروز مطالبه بزرگ جهان اسلام روشن شدن حادثه منا و تشکیل کمیته حقیقت یاب در جهان اسلام است.
محسن انصاری بنیاد شهید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس ستاد برنامه‌های بزرگداشت شهدای منا، عصر امروز سه شنبه 16 شهریورماه در مراسم افتتاح نمایشگاه لاله های سفید ضمن گرامیداشت سالگرد شهدای انقلاب به ویژه شهدای حادثه منا و مسجد الحرام، همچنین شهدای حج سال 66 گفت: این روزها یادآور روزهای تلخ سال گذشته که منجر به حادثه دردناک منا شد هستیم، حادثه ای که جهان اسلام را عزادار کرد.

وی ادامه داد: امروز یکسال از آن حادثه سپری شده اما غم جانکاه و فقدان بزرگی که در زندگی ما ایجاد شده از دل مسلمین زدوده نشده است.

سوء ظن کارشناسان به اتفاقی بودن حادثه منا

رییس ستاد برنامه های بزرگداشت شهدای منا با اشاره به این جنایت سعودی ها گفت: جنایتی که سال گذشته در عید قربان و قبل از آن در مسجد الحرام اتفاق افتاد، جنایتی است که امروز کارشناسان ظن بسیاری در پیش طراحی شدن آن از قبل دارند.

انصاری افزود: کسانی که کارشناس هستند سوء ظن دارند که این یک حادثه و اتفاق بوده است بلکه یک طراحی بوده تا حج را کمرنگ و از رونق بیندازند و از این طریق حرمت و چهره مسلمین را هتک کنند.

وی ادامه داد: هرچند ما نباید ثابت کنیم که این حادثه از پیش طراحی شده بوده بلکه سعودی ها باید اثبات کنند که یک حادثه بوده است، چون اسناد و مدارک هم در اختیار آنهاست.

تحویل پیکر شهدا در مقابل مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری

رئیس ستاد برنامه های بزرگداشت شهدای منا با تشکر از مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری نسبت به این حادثه اظهار داشت: از جانب همه خانواده های شهدای منا و مسجد الحرام از مقام معظم رهبری تشکر می کنیم که با این مواضع و اقدامات انقلابی که داشتند باعث شد تا پیکرهای شهدا به کشور منتقل شوند، و این روح بلند و اقتدار ایران اسلامی بود که رهبری گوشه ای از آن را نشان داد و کشور عربستان را وادار نمود تا پیکرهای شهدا را تحویل دهد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با یک اقدام پدرانه دیگر که خود عمق فاجعه را درک کرده بودند موافقت کردند تا پیکرهای این عزیزان در گلزارهای شهدا دفن شود.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به مطالبه جهان اسلام درباره این حادثه اشاره کرد و گفت: آنچه امروز مطالبه جهان اسلام می باشد این است که کمیته ای حقیقت یاب در جهان اسلام تشکیل و ابعاد این ماجرا روشن شود، سپس مقصرین مشخص و محاکمه شوند.

وی ادامه داد: خبرگزاری فرانسه در گزارشی این حادثه را مرگبارترین حادثه حج نامید.

انصاری افزود: این قدر وضع این حادثه خراب است که اگر عربستان یک کمیته درون حکومتی هم گذاشته باشد هنوز نتایج آن را اعلام نکرده، هر چند ما آن کمیته را قبول نداریم، اما نشان می دهد این قدر وضع خراب است که خودشان هم چیزی اعلام نکرده اند.

رئیس ستاد برنامه های بزرگداشت شهدای منا اظهار داشت: در این حادثه چند هزار نفر از بهترین مردم کره زمین، با بهترین لباس جامه احرام، در بهترین سرزمین و در بهترین اوقات در اوج معنویت به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: این شهدای ما مثل جدشان امام حسین(ع) تشنه به شهادت رسیدند و سرنوشت شیعه همین است.

مشاهدات عینی انصاری از خیابان محل حادثه

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران به مشاهدات عینی خود در آذرماه 94 از خیابان محل حادثه پرداخت و گفت: این خیابانی که اعلام می کنند خیابان نیست بلکه کوچه است و اسمش را خیابان گذاشته اند، من قدم زدم با قدم من 12 قدم بود، و اگر قدم مرا نود سانت بگیرید حداکثر 10 متر می شود. آخر در خیابان 10 متری این همه جمعیت را می فرستید، بعد بقیه جمعیت را هم به این خیابان هدایت می کنید، معنی این کار شما چه بوده است؟ بعد هم حادثه اتفاق می افتد، با وجود این همه ابزار امداد هیچ امداد رسانی هم نمی کنید.

وی ادامه داد: همه این موارد برای وجدان های بیدار، کارشناسان و خانواده های شهدا سوال است و کشور میزبان از نظر حقوق بین الملل باید پاسخگو باشد.

دیدار خانواده شهدای منا با مقام معظم رهبری و مراجع تقلید

دبیر ستاد بزرگداشت شهدای منا در ادامه به برنامه های این ستاد پرداخت و افزود: در این باره ستادی تشکیل شد و در تهران و استانها برنامه ریزی هایی انجام شد که فردا چهارشنبه 17 شهریورماه خانواده های شهدای حادثه منا در تهران با مقام معظم رهبری و همچنین خانواده های اطراف قم با مراجع معظم تقلید دیدار خواهند داشت.

وی برگزاری کنگره بین المللی شهدای حج را از دیگر برنامه های این ستاد دانست و بیان کرد: همزمان با عید قربان در کنار حرم رضوی کنگره بین المللی شهدای حج برگزار خواهد شد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال گذشته فرمودند فاجعه منا نباید فراموش شود، گفت: هنرمندان ما با زبان هنر نباید بگذارند این فاجعه فراموش شود و این مظلومیت را به تصویر بکشند./202/9598/ب1

ارسال نظرات