۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۴۸۳۴۸
رییس دانشگاه مجازی المصطفی تأکید کرد؛

ضرورت ارائه خدمات آموزشی و تبلیغی در بستر فضای مجازی

حجت الاسلام حسینی بر ضرورت ارائه خدمات آموزشی و تبلیغی در بستر فضای مجازی تأکید کرد و گفت: : امروزه بسترهای ترویج و گسترش فرهنگ دین اسلام در فضای مجازی فراهم شده است.
سیدمهدی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حسینی، ریاست دانشگاه مجازی المصطفی (ص)، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این دانشگاه که در سالن همایش دانشگاه مجازی المصطفی (ع) برگزار شد، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید حوزوی، گفت: امید است در این سال با انگیزه خالص‌تر در خدمت مکتب اهل بیت(ع) بوده و برای ترویج و ارتقای علوم اسلامی گام‌های مؤثری برداریم.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: جامعة المصطفی(ص) یک نهاد حوزوی است و بر اساس شئون حوزوی شکل گرفته و در آموزش فضای مجازی فعالیت‌های مؤثری داشته است، اما رویکرد حوزوی آن تغییر پیدا نکرده است، بنابراین چارچوب‌های حوزوی خط اصلی این نهاد است.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی حوزه، امتداد خط انبیای الهی است، گفت: هدف از رسالت انبیای الهی حاکمیت اخلاق و معنویت در جامعه و پرهیز از جهل و خرافات و تعصبات بوده است، هدف اصلی حوزه رسیدن به این هدف است و برای رسیدن دستاورد باید برنامه‌ ریزی مناسبی ارائه شود.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) بر ضرورت ارائه خدمات آموزشی در بستر فضای مجازی تأکید کرد و گفت: امام نهاد جامعة المصطفی(ص) را بنا کردند تا اینکه حوزویان و مبلغان اخلاق و معنویت و اسلام ناب محمدی را در جهان گسترش دهند.

حجت الاسلام حسینی به اهداف اصلی از تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: پایبندی به احکام اسلامی، تقویت اعتقادات، رفتارهای اخلاقی، رسیدن به تزکیه و پاکی، عفاف و تقوای الهی از اهداف اصلی آموزش‌های دینی است.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) بیان کرد: در فضای مجازی بسیاری از شبهات اعتقادای، اخلاقی و دینی وجود دارد؛ بنابراین، برای اینکه دچار آسیب‌های اعتقادی در فضای مجازی نشویم، باید آموزه‌های اسلامی خویش را تقویت کنیم.

وی بر ضرورت آموزش‌ها و تبلیغ دین در بستر فضای مجازی تأکید کرد و گفت: امروزه بسترهای ترویج فرهنگ دین اسلام در فضای مجازی فراهم شده است و می‌توانیم فرهنگ اسلامی را در سراسر جهان گسترش دهیم و این امکانات در دانشگاه مجازی المصطفی(ص) فراهم شده است.

حجت الاسلام حسینی رعایت حقوق متقابل استاد و شاگرد را از اهداف تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: استادان دانشگاه مجازی المصطفی با روحیه سلحشوری همچون پدران دلسوز برای شاگردان برای رسیدن هدف الهی آنان تلاش کنند.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) در بخش دیگر از سخنانش به تشریح اهداف و دستاوردهای دانشگاه مجازی المصطفی پرداخت و گفت: توسعه کمی و کیفی از برنامه‌های اصلی دانشگاه المصطفی(ص) در سال جدید است و بدون توجه به این توسعه، نمی‌توانیم خدمات آموزشی مطلوبی را ارائه کنیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که از منظر جذب دانش‌پژوهان نسبت دانشگاه‌های رقیب در رتبه پایینی قرار داریم، گفت: باید با روش‌های مختلف افراد علاقه‌مند در سراسر جهان را جذب این دانشگاه کنیم و این نیازمند افزایش امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیاری در این دانشگاه است.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی به برنامه‌های آموزش این دانشگاه اشاره و بیان کرد: افرادی در جهان مشتاق به فراگیری زبان فارسی و علوم دینی هستند که با داشتن هر ملیت و جنسیتی می‌توانند از خدمات آموزشی این دانشگاه مجازی استقاده کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه مجازی المصطفی(ص) در داخل و خارج کشور به دانش پژوهان و طلاب خدمات آموزشی ارائه می‌دهد، گفت: در داخل کشور به مؤسسه آل البیت(ع)، مدرسه عالی امام خمینی(ره) و بنت الهدی(س) خدمات مجازی از سوی  دانشگاه ارائه و همچنین در کشورهای همچون لبنان، عراق و هندوستان دانشگاه مجازی المصطفی راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: با گسترش رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی، افزایش زبان‌ها و شاگردان و اساتید امسال رشد مطلوبی در مسأله آموزشی مشاهده خواهیم کرد./998/پ202/ی

 

 

ارسال نظرات