۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۵۰۰۷۸
آيت الله نمازي:

عامل استمرار و بقاي اسلام امامت و ولايت است/ دوران 8 سال دفاع مقدس سند مهم و جاودانه ایران اسلامی

نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به اينكه نبوت علت محدثه اسلام و ولايت و امامت علت مبقيه اسلام است، گفت: پيامبراكرم(ص) آمد و ساختار اسلام را ترسيم و شاكله اسلام را مهندسي‌كرد، اما اين اسلام اگر بخواهد ادامه داشته باشد عامل استمرار و بقاي اسلام امامت و ولايت است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلاي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با تبريك ولادت مبارك و با سعادت امام هادي(ع)، گفت: امام هادي(ع) فرمود، دنيا بازارچه است و در خريدهاي بازار دنيا برخي بهره مي برند و برخي ديگر متضرر مي شوند، از اين رو ماه هر روز در بازارچه  دنيا با اعمال و رفتار و گفتار خود مشغول خريد و فروش هستيم و بايد مراقب بود در فرصت كوتاه دنيا متضرر نشويم.   

وي همچنين با تبريك عيد غدير، گفت: اسلام منهاي امامت به معني دنياي بدون سرپرست است و دنيا و جامعه نيازمند ولي و سرپرست است و اسلام بدون سرپرست و بدون قيم، معنا ندارد.

عضو مجلس حبرگان رهبري افزود: عيد غدير روزي است كه همه توطئه‌هاي دشمن خنثي شد، چون افرادي كه مخالف پيامبر و اسلام بودند از قبل براي تصاحب رهبري اسلام بعد از پيامبر، مشاوره كرده بودند وبه دليل اينكه پيامبر اكرم(ص) براي جانشيني خود پسر نداشت اميدوار بودند.

آيت الله نمازي گفت: وقتي آيه ولايت نازل شد پيامبر فرمود، امروز با معرفي خليفه و جانشين و امام براي امت اسلامي تمام توطئه اي دشمن خنثي شد و دشمنان اسلام مأيوس شدند.

به گفته وي، مهمترين موضوع در اسلام بعد از نبوت ولايت ائمه معصومين كه در سرلوحه آنها و در سلسله جنبان آن امير مومنان(ع) و خاتم ائمه، امام زمان(عج) است.

عامل استمرار و بقاي اسلام امامت و ولايت است

نماينده ولي فقيه در كاشان، با اشاره به اينكه، نبوت علت محدثه اسلام  و ولايت و امامت علت مبقيه اسلام است، ادامه داد: پيامبراكرم(ص) آمد و ساختار اسلام را ترسيم و شاكله اسلام را مهندسي‌كرد، اما اين اسلام اگر بخواهد ادامه داشته باشد عامل استمرار و بقاي آن امامت و ولايت است.

آيت الله نمازي يادآور شد: بیش از يكهزار و 400 سال از عمر با بركت اسلام گذشته و در طول اين مدت توطئه بر عليه اسلام بوده است و در تاريخ اسلام نمي‌توان زماني را پيدا كرد كه دشمنان اسلام و جبهه استكبار با مسلمانان كاري نداشته باشند و از صدر اسلام تا كنون با اسلام دشمني كرده اند.

وي افزود: آنهايي كه با اسلام دشمني كردند و به دنبال براندازي اسلام بودند امروز در آتش جهنم هستند، اما اسلامي كه ظهورش در مكه و مدينه بود امروز در كنار كاخ‌هاي استكبار جهاني شعار لااله الا الله محمد رسول الله را فرياد مي‌‌زنند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تأكيد كرد: توطئه ها و كارشكني‌هاي آمريكا و صهيونيست در منطقه بر عليه مسلمانان و اسلام  كارساز نخواهد بود و در نهايتا دشمنان اسلام و مسلمانان شكست خواهند خورد و نابود خواهند شد و پرچم پر افتخار لااله الا الله محمد رسول الله به دست جوانان قهرمان و سلحشور و دلير اسلام برفراز عاليرترين‌كاخ‌هاي استكباربه احتزاز درخواهد آمد.

دوران 8 سال دفاع مقدس سند مهم و جاودانه است

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به فرارسيدن آغاز هفته دفاع مقدس و تبريك اين هفته به ملت قهرمان ايران، گفت: دوران 8 سال دفاع مقدس سند مهم و جاودانه اي است كه  بيانگر شجاعت و لاوري و ايمان و ايثار فرزندان اسلامي ايران زمين است كه با كمترين امكانات و مظلومانه اما مقتدرانه در برابر دشمنان اسلام ايستادند و مقاومت كردند.

وي افزود: رزمندگان اسلام، با توجه به حمايتهاي جهاني از صدام ، دشمنان را ذليلانه از مرزها بيرون راندند.

نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به مصوبه كنگره آمريكا مبني بر دريافت قرامت از آل سعود توسط بازماندگان كشته شدگان حادثه 11سپتامبر، گفت: بعد از سالها پنهان كردن دخالت عربستان در انفجار برجهاي دوقلو در آمريكا، امروزفاش شده عربستان در حادثه 11سپتامبردخالت داشته است.

آيت الله نمازي ادامه داد: آمريكا اجازه نمي داد دخالت عربستان در حادثه 11سپتامبر فاش شود اما كنگره آمريكا به اين نتيجه رسيده است با فاش كردن اين واقعه بازماندگان كشته شدگان اين حادثه از آل سعود در محاكم قضايي شكايت كنند.

وي افزود: درهفته جاري 64 نفر از نمايندگان كنگره آمريكا در نامه اي به رييس جمهو رامريكا خواستارتوقف حمايتهاي نظامي و سياسي از آل سعود و حملات هواپيماهاي جنگي به منازل و مدارس بيمارستانهاي يمن شدند.

به گفته وي، آمريكايي به اين نتيجه رسيده اند همانگونه كه مقاومت ملت ايران باعث فراري شدن شاه شد و در عراق نيز ابتدا صدام را عليه ايران وارد جنگ كردند اما در ادامه خودشان صدام را بركنار و نابود كردند، اين ماجرا در انتظار آل سعود هم خواهد بود.

آيت الله نمازي همچنين تغيير تفكر دبيركل سازمان ملل متحد بعد از رياست و تبديل شدن او به فردي مثبت را ياد آورشد و اذعان كرد: انسانها تا داراي پست و مقام هستند هر آنچه را كه ابرقدرتها به آنها ديكته كنند عمل مي‌كنند اما بعد از رياست تغيير رويه مي ‌دهند.

دبير كل سابق سازمان ملل متحد اعتراف كرده سازمان ملل و دبير كل سازمان ملل بي‌خاصيت است

وي افزود: دبير كل سازمان ملل متحد در پايان رياست خود اعتراف كرده سازمان ملل و دبير كل سازمان ملل بي‌خاصيت است و نبايد ملتهاي جهان از او انتظارمحاكمه كردن و محكوم كردن آل سعود را داشته باشند.

نماينده ولي فقيه در كاشان ادامه داد: دبيركل سابق سازمان ملل اعتراف كرده است، فشارهاي غرب سبب ناكارآمدي سازمان ملل شده است و واقع بينانه نيست كه انتظار داشته باشيد كه شخص دبيركل يك فرد قادرمطلق باشد چرا كه كشورهاي عضو تصميم گيري مي‌كنند و دبيركل آن را اجرا مي‌كند.

آيت الله نمازي در ادامه يادآور شد: مردم انقلابي بحرين امروز جمعه را به عنوان روز خشم عليه آل خليفه اعلام كردند و خود را براي تظاهرات عليه آل خليفه  و حمايت از رهبرشان آيت الله شيخ عيسي قاشم آماده كرده اند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: شيمون پرز، رييس سابق رژيم اسرائيل كه دست او به خود جوانان و مظلومان و كودكان فلسطيني آلوده است، روز گذشته دچار سكته مغزي شده و در بيمارستان در انتظار فرشتگان جهنم است.

وي افزود: براساس اسناد به دست آمده 3 هزار سند دلالت مي كند كه حكومت آل سعود در 14 سال گذشته دهها حاجي را شهيد و مجروح كرده است.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: رييس انجمن دوستي ايران و فلسطين اعلام كرده است هيچ فتنه اي درجهان اسلام نمي توان يافت مگر اينكه عربستان در آن دخالت داشته باشد./1307/201/ب2

ارسال نظرات