۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۴۵۰۱۵۷
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی:

نعمت بدون ولایت شقاوت می‌آورد

حجت‌الاسلام نظافت گفت: انسان وقتی احساس می‌کند از نعمتی محروم شده است، غصه می‌خورد اما نعمت، سعادت نمی‌آورد و هر کسی به جهنم می‌رود با نعمت به آن‌سو کشیده شده است، انسان نیاز به مربی دارد تا به او بیاموزد چگونه از نعمت استفاده کند، آن مربی همان نعمت ولایت است.
نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد شب گذشته در حسینیه هنر به سخنرانی پرداخت و ضمن اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: روز قیامت از نعمت‌ها سؤال می‌شود.

وی افزود: انسان از آنجایی که مختار آفریده شده است،‌ آزادی دارد تا خیر را انتخاب کند و در روز قیامت پاسخگو باشد، یکی از سؤالاتی که در روز قیامت از شخص می‌پرسند، سؤال از نعمت‌ها است، نعمت‌ها گاهی به ظاهری و باطنی، گاهی به نعمت‌های مشترک بین انسان و موجودات دیگر و نعمت‌های ویژه انسان تقسیم می‌شود.

حجت‌الاسلام نظافت با بیان این‌که بعضی از نعمت‌ها ویژه انسان هستند،‌ اظهار داشت: نعمت‌ها برای حرکت و وسیله قرب به خدا است، حیوانات فهم دارند ولی عقل ندارند و از این نعمت محروم هستند؛ انسان عقل و خودآگاهی دارد، همچنین خداوند به انسان بی‌قراری داده است تا در دنیا آرام نگیرد و مدام به سمت خداوند حرکت کند.

وی یکی از نعمت‌های ویژه انسان را نعمت ولایت عنوان کرد و افزود: روز قیامت از ولایت سؤال می‌کنند. اگر شخصی پاسخگوی نعمت ولایت بود به دیگر سؤال‌ها نیز پاسخ می‌دهد اما اگر نتواند پاسخ نعمت‌ ولایت را بدهد در باقی سؤال‌ها نیز خواهد ماند.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این‌که نعمت بدون ولایت شقاوت می‌آورد، تصریح کرد: انسان وقتی احساس می‌کند از نعمتی محروم شده است، غصه می‌خورد اما نعمت، سعادت نمی‌آورد و هر کسی به جهنم می‌رود با نعمت به آن‌سو کشیده شده است، انسان نیاز به مربی دارد تا به او بیاموزد چگونه از نعمت استفاده کند، آن مربی همان ولایت است.

وی تأکید کرد: نعمت را نباید پرستید، خداوند لطف را به بشر تمام کرده است و نعمت ولایت را در اختیار او قرار داده است؛ ولایت می‌آموزد که افراد اسیر نعمت نشوند بلکه امیر نعمت باشند.

گفتنی است، این جلسات به همت گروه‌های مذهبی و هیأت‌های خیمه الانتظار، خدمتگزاران مکتب الرضا(ع)،‌ لبیک، راه حق، رایه‌الشهدا(دانشجویان و طلاب) و هیأت‌الشهدا(حسینیه قرآن و عترت) به مدت شش شب از ۲۴ شهریور تا دوشنبه ۲۹ شهریور برگزار می‌شود./۸۶۲/202/ب2

ارسال نظرات