۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۵۰۵۶۹
اول مهرماه؛

مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه استان مرکزی برگزار می شود

مرحله استانی بخش کتبی هفتمین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه، اول مهرماه در اراک برگزار می شود.
مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه استان مرکزی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مرحله استانی بخش کتبی هفتمین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه در روز پنجشنبه، اول مهرماه در اراک برگزار می شود.

حضور ۶۷ شرکت کننده در بخش کتبی مرحله استانی مسابقات قرآنی

بخش کتبی مرحله استانی نیز اول مهرماه با حضور ۶۷ شرکت کننده در مدرسه المهدی(عج) اراک برگزار خواهد شد و حائزین رتبه به مرحله کشوری که آبان‌ماه سال جاری به میزبانی قم برگزار می‌شود، راه می‌یابند. 

مسابقات قرآن و عترت حوزه‌های علمیه ویژه طلاب در سطوح مختلف برگزار می‌شود این دوره از مسابقات دارای دو بخش شفاهی و کتبی است، مرحله استانی بخش شفاهی ۲۶ فروردین ماه با حضور ۴۴ داوطلب برگزار شد.

متسابقین بخش کتبی در قالب رشته‌های حفظ موضوعی، تفسیر ویژه طلاب سطح یک از تفسیر روان، تفسیر ویژه طلاب سطح دو سوره مبارکه «مریم و طه»، حفظ معارف حدیث تبلیغ قرآن محور با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

برگزاری جشن عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه در اراک

به گزارش رسا، با قرار گرفتن در دهه امامت و ولایت، جشن عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب واجد شرایط حوزه‌های علمیه استان مرکزی عصر امروز دوشنبه، ۲۹ شهریورماه در اراک برگزار می‌شود.

جشن عمامه‌گذاری یکی از برنامه‌های مهمی است که در تمام حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، در پی این فرایند استان مرکزی نیز در فواصل مختلف این جشن را با حضور مسؤولان ارشد استانی برگزار می‌کند.

جشن عمامه‌گذاری با حضور مسؤولان استانی و کشوری در شش ماهه اول سال جاری در شهرستان‌های ساوه، شازند و اراک برگزار شد و امروز نیز برای چهارمین بار ۱۳ نفر از طلاب واجد‌الشرایط استان معمم می‌شوند.

به گزارش رسا، چهارمین جشن عمامه‌گذاری استان مرکزی با حضور طلاب شهرستان‌های ساوه، خمین، شازند و اراک با حضور آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در حوزه علمیه آقا ضیاءالدین اراک برگزار می‌شود./203/842/ب1

ارسال نظرات