۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۵۰۷۹۰

ایران اسلامی غرق در نور و سرور/ برگزاری مراسم جشن عید ولایت با حضور مراجع

همزمان با عید سعید غدیر، عید امامت و ولایت مراسم جشن این عید فرخنده و بزرگ با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما برگزار شد.
غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز عید سعید غدیر خم، شهرهای مختلف کشورمان غرق در نور و سرور شده است.

همچنین مراسم جشن و سرور با حضور علما، شخصیت های حوزوی، اساتید، طلاب و فضلای حوزه و دیگر اقشار مردمی در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مراسم جشن عید امامت و ولایت در بیوت حضرات آیات وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، موسوی اردبیلی، علوی گرگانی و دیگر علما در قم برگزار شد.

همچنین مراسم جشن عید غدیر در دفتر مقام معظم رهبری در قم با حضور گسترده علما و دیگر اقشار مردمی برگزار شد.

شماری از طلاب حوزه علمیه قم نیز در این روز بزرگ به دست مبارک مراجع تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند. مراجع تقلید در این مراسم ها پوشیدن لباس مقدس روحانیت را ارزشمند و در عین حال همراه با مسؤولیت مضاعف دانستند.

در مراسم جشن عید غدیر سخنرانان به تبیین اهمیت عید سعید غدیر خم پرداختند و این عید را عیدالله الاکبر توصیف کردند.

سخنرانان تاکید کردند: انحراف از غدیر جامعه اسلامی را دچار مشکلات بسیاری کرده است و اگر این اتفاق نمی افتاد مسلمانان امروز این اندازه دچار مشکل نمی شدند.

همچنین بر اساس رسمی نیکو و زیبا مردم با حضور در منازل سادات این عید را به آنان تبریک گفتند.

گفتنی است، مراسم جشن عید غدیر خم در شب و روز عید در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، مساجد و دیگر اماکن مذهبی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد. /924/پ203/ج

ارسال نظرات