۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۵۱۱۷۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت:

برخی مقامات سعودی به روانشناس نیاز دارند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که مسؤولان سعودی نیازمند روانشناس هستند، گفت: عقب ماندگی و مشکلات جهان اسلام به دلیل نبود رهبری و امامت است.
سخنرانی دکتر محسن رضایی در همایش بین المللی ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سرلشکر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در چهارمین همایش بین المللی ولایت که امروز در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، با تبریک عید غدیر و هفته دفاع مقدس ابراز داشت: وضع کنونی جهان اسلام به دلیل عدم توجه و جدی نگرفتن مسأله غدیر است هر چند که آراء و نظریات گوناگونی درباره عقب ماندگی جهان اسلام همچون عدم وجود وجود تکنولوژی و فناوری، کمبود علم و دانش بیان شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکل جهان اسلام را رهبری، ولایت و امامت برشمرد و افزود: جهان اسلام همه چیز را دارا است و اگر نداشته باشد هر آنچه را بخواهد به دست می آورد همچون جمهوری اسلامی ایران که دشمنان سالیان گذشته اقتدار را از آن گرفته بودند و با ندادن فشنگ به اداره شاهان ایران می پرداختند.

این مقام مسؤول به قدرت بُرد دو هزار کیلومتری موشک های جمهوری اسلامی و هدف گیری دقیق آنها اشاره و اظهار داشت: بازگشت اقتدار از دست رفته در مدت کوتاه و وجود امنیت در داخل کشور مرتبط با رهبری و ولایت است و حل مشکل رهبری در جهان اسلام راهگشا خواهد بود.

رضایی با اشاره به اینکه آیات شریفه قرآن مسأله امامت و ولایت را اصل جوامع اسلامی بیان می کنند، خاطرنشان کرد: همه جوامع دارای ولایت و نیازمند آن هستند که اگر ولایت الهی باشد آنها را از ظلمات به نور و اگر ولایت شیطانی باشد آنها را از نور به ظلمات وارد خواهد کرد.

وی افزود: نداشتن ولایت الهی بدون شک نشان از شیطانی بودن ولایت است و از مهمترین ویژگی های ولایت مردمی بودن و اهتمام به انسان ها است ؛ همچنان که نمی توان مردم را از ولایت الهی جدا کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» ابراز داشت: موفقیت، در داشتن ولایت الهی است و ولایت ریسمانی زنده از منشأ الهی تا بنده صالح خواهان اداره جامعه اسلامی است.

رضایی در ادامه به عربستان سعودی و ترکیه اشاره و اظهار داشت: اردوغان از زمانی که شهردار استانبول بود از سوی ما مورد کمک قرار گرفت و پس از به دست گرفتن قدرت در 4 سال نخست فعالیت هایی همچون ایستادگی در برابر پرز، کمک به غزه، ارسال کشتی، حضور با هیأت 200 نفره در دمشق و دیدار با بشار اسد، دوری از رژیم صهیونیستی و نزدیکی به کشورهای اسلامی را انجام داد اما پس از آن تغییر سیاست داد.

رضایی با بیان لشکرکشی های اردوغان به سوریه و ترکیه، نزدیکی با رژیم اشغالگر قدس و درگیری با روسیه عنوان کرد: پس از کودتای اخیر به روسیه نزدیک و حتی از آنها عذرخواهی کرد که در این زمینه شاهد نوسانات و تغییرات در رهبر یکی از کشورهای بزرگ اسلامی هستیم.

وی با اشاره به مسؤولان جدید عربستان سعودی و به بی ثباتی آنها گفت: این مسؤولان نیاز به روانشناس دارند و باید برای روانکاوی مراجعه شوند و تصاویر برخی از آنها نشان دهنده داشتن مشکل روانی است و روانشناسان ما با تسلط بر تشخیص بیماری از روی صورت، به قیافه شناسی این مسؤولان و کشف بیماری های روانی آنها بپردازند.

رضایی با بیان این که مشکل جهان اسلام رهبری و امامت است، افزود: ما خواهان گرویدن جهان اسلام به تشیع نیستیم اما ملاک قرار دادن عقلانیت و مشورت با یکدیگر برای اداره جهان اسلام را خواستار هستیم و جمهوری اسلامی در برابر مشکلات جهان اسلام سینه سپر کرده و نخستین دفاع کننده از فلسطین است.

وی با طرح این سؤال که چرا جریان های اسلامی غیر ایرانی موفق نمی شوند، گفت: عدم موفقیت آنها در این است  که آیا آیه «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» شامل آنها  می شود و مسأله دیگر آن است که رهبری و ولایت ویژگی های عامی دارد که نخستین آنها مردم داری و توجه به مردم است که متأسفانه در بسیاری از کشورهای اسلامی وجود ندارد.

رضایی برگزاری چنین همایش هایی به صورت علمی و منطقی و دور از تعصبات جاهلانه را خواستار و گفت: ان شاءالله گفت و گوهای فراوانی در جهان اسلام صورت گیرد تا از این طریق به یکدیگر نزدیک شویم.

وی به سفر خود در سال 1388 به کشور عراق و زیارت حرم امیرمؤمنان(ع) و حضور تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره  عنوان کرد: در این سفر آقای شیخ الاسلامی عالم اهل سنت از سنندج نیز همراه و حرم امیرمؤمنان(ع) را زیارت کردند و دو سال بعد در حین بیرون آمدن از مسجد از سوی تکفیری ها به شهادت رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به عدم سکوت پاسداران و علما در برابر آبرو برندگان اسلام اشاره و اظهار داشت: باید با چنین افرادی برخورد کرد و اینگونه افراد افزون بر آسیب رساندن به جهان اسلام، آبروی اسلام را در جهان خدشه دار می کنند و وظیفه ما برخورد بدون تردید با چنین افرادی است./9456/پ202/ج

ارسال نظرات