۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۵۱۱۷۹
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی:

7 هزار طلبه خواهر در عرصه فضاي مجازي و وبلاگ نويسي فعاليت دارند

مدير حوزه‌های علمیه خواهران حضور خواهران طلبه در عرصه فضاي مجازي را يكي از دستاوردهاي سالهاي اخير حوزه هاي علميه خواهران و پيشتازي آنها در اين عرصه خواند و گفت: 7 هزار خواهر طلبه در عرصه وبلاگ نويسي از طريق يك پورتال جامع با عنوان شبكه كوثر بلاگ، مشغول توليد محتواي ديني هستند.
حجت الاسلام محمود رضا جمشيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشيدي امروز در حاشيه آيين كلنگ زني، مدرسه علميه فاطميه آيت الله نمازي در كاشان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فعاليت 482 مدرسه علميه خواهران در سراسر كشور، گفت: 70 هزار طلبه در اين 482 مدرسه علميه خواهران مشغول به تحصيل هستند.

وي با اشاره به اينكه امسال 13 هزار و 500 طلبه خواهر در مقطع سطح دو پذيرش مي شوند، افزود: امسال در مجموع يكهزار طلبه در مقطع سه و حدود 50 نفر طلبه خواهر نيز در مقطع سطح چهار پذيرش مي شوند.    

وي با بيان اينكه خواهران طلاب از سطح يك تا سطح چهار در 13 رشته تحصيل مي‌كنند، اظهار داشت: توسعه رشته هاي حوزه هاي علميه خواهران، متناسب با نيازهاي خواهران و جامعه در دستور كار و شوراي سياستگذاري حوزه هاي علميه خواهران قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشيدي يادآور شد: در رابطه با حوزه هاي علميه خواهران در سراسر كشور بايد گفت، ما يك سپاه عظيم علمي فرهنگي با 90 هزار فارغ التحصيل و 70 هزار طلبه شاغل به تحصيل داريم كه مدارس علميه هر منطقه به عنوان يك قطب فرهنگي، علمي، آموزشي، پژوهشي هستند.  

به گفته وي، در كنار يك سوم از مدارس علميه خواهران يك كانون قرآني فعاليت دارد و در بسياري از مدارس مشاورين و يا مراكز مشاوره اي دركنار مدارس فعال هستند.

مدير حوزه های علمیه خواهران كشور حضور خواهران طلبه در عرصه فضاي مجازي را يكي از دستاوردهاي سالهاي اخير حوزه هاي علميه خواهران و پيشتازي آنها در اين عرصه اعلام كرد و ادامه داد: 7 هزار خواهر طلبه در عرصه وبلاگ نويسي از طريق يك پورتال جامع با عنوان شبكه كوثر بلاگ، مشغول توليد محتواي ديني هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشيدي اضافه كرد: سال گذشته 45 هزار عنوان محتواي ديني از سوی طلاب خواهران در فضاي مجازي بارگذاري شده است كه اين رقم قابل توجهي است ضمن اينكه سال گذشته حدود 4 ميليون نفر مراجعه به محتواي تهيه شده در فضاي مجازي بوده است كه اين ميزان مراجعه نيز يك رقم قابل توجهي است.

وي سرمايه گذاري انجام شده پژوهشي حوزه هاي علميه خواهران در 5 سال گذشته را داراي دستاوردهاي مهمي در عرصه پژوهشي دانست و عنوان كرد: طي اين مدت 667 كرسي‌آزاد انديشي و يكهزار و 170 نشست علمي برگزار شده است و چند هزار مقاله و بيش از 3 هزار مقاله علمي و 200 اثر منتشر شده است.

به گفته وي، تعداد شركت كنندگان خواهران طلبه در جشنواره هاي علمي و تخصصي رقم قابل توجهي بوده و كسب مقامهاي اول در اين جشنواره ها فوق تصور بوده است.

 مدير حوزه های علمیه خواهران كشور يادآور شد: كسب مقامهاي برتر علمي پيش از اين منحصر به حوزه هاي بزرگ خواهران و برادران بود اما امروز اين انحصار شكسته شد و توليدات علمي و حضور در عرصه هاي پاسخگويي به شبهات و دفاع از كيان انقلاب اسلامي و اسلام از سوی همه حوزه هاي خواهران در حال انجام است./202/1307/ب1

ارسال نظرات