۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۵۲۶۴۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

برای شناخت امام زمان به کارشناسان اهل فن مراجعه شود

سخنران مسجد مقدس جمکران با بیان این که انتظار ظهور حضرت حجت(عج) باید انتظاری عملی باشد، گفت: برای شناخت واقعی حضرت ولی عصر(عج) باید به کارشناسان اهل فن و کتب مستند مراجعه کرد.
حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در مراسم دعای ندبه مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخت و گفت: امام علی(ع) می فرمایند که اگر مؤمنی در شرق و غرب عالم محزون شود، ما نیز محزون می شویم و هر مؤمنی ما را بخواهد، او را استجابت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: آیه 14 سوره مبارکه علق از آیاتی است که علما و بزرگان به ویژه علامه طباطبایی سفارش کرده اند که انسان هایی که می خواهند پاک بمانند، باید این آیه را بنویسند و در مقابل چشمان خود قرار دهند.

سخنران مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: کسی که در دریا در حال غرق است، نباید حرکت های بیهوده انجام دهد و فقط باید فریاد بزند تا کسی او را ببیند و نجاتش بدهد؛ این گونه انتظار، انتظار رصدی است و برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) مطلوب نیست.

وی ادامه داد: انتظار ظهور امام زمان(عج) باید به همراه عمل باشد؛ در احادیث آمده که انتظار فرج بهترین عمل و عبادت است، پس خود انسان هم باید برای نجات یافتن، تلاش داشته باشد.

کارشناس دینی رسانه ملی به مدعیان مقدمه ظهور حضرت حجت(عج) اشاره و تصریح کرد: در بحث شناخت امام زمان(عج) باید بسیار مراقب باشیم چرا که در سال های اخیر، عوام فریبی در این زمینه بسیار زیاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی ادعا می کنند که برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) باید ابتدا مرا بشناسید و افرادی را به دور خود جمع کرده اند؛ امثال این افراد هم کم نیستند و متأسفانه دشمن سر بعضی از جوانان ما را کلاه گذاشته است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: روایت شده که امام حسن عسکری(ع)، امام زمان(عج) را که در سن 3 سالگی بودند به احمد بن اسحاق نشان دادند و فرمودند که ایشان امام بعد از من خواهد بود؛ احمد از حضرت خواستند که علامتی را به عنوان اثبات این که ایشان امام پس از امام حسن عسکری(ع) هستند، به وی نشان دهند.

وی در ادامه توضیح داد: امام زمان(عج) با همان سن کمی که داشتند بلافاصله به زبان فصیح فرمودند که «أنا بقیة الله فی ارضه و المنتقم فی اعدائه»؛ برای شناخت صحیح حضرت حجت(عج) باید به کارشناسان اهل فن و کتاب های صحیح و مستند مراجعه کرد./840/پ202/ی

ارسال نظرات