۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۵۲۸۷۰
رییس ستاد عتبات عالیات کرمانشاه:

اربعین حسینی موجب جذب مردم به فرهنگ عاشورایی و قرابت با ائمه اطهار می شود

رییس ستاد عتبات عالیات کرمانشاه با اشاره به اینکه اربعین حسینی موجب جذب مردم به فرهنگ عاشورایی و قرابت با ائمه اطهار خواهد بود گفت: استان کرمانشاه از 20 روز قبل تا پنج روز بعد از اربعین آماده میزبانی از زائران است.
حجت الاسلام سید محمد حسین ضیغمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمدحسین ضیغمیان، رییس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه ظهر امروز در نشست خبری ستاد عتبات عالیات استان، ابراز داشت: مردم استان کرمانشاه همواره خدمت به زائران عتبات عالیات را افتخاری بزرگ دانسته و میزبانی خوب و شایسته برای زائران کربلای معلی و نجف اشرف هستند.

رییس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین حسینی همواره با استقبال خوبی از جانب مردم و به ویژه نسل جوان همراه بوده است، توجه به اربعین حسینی موجب جذب و گرایش مردم به فرهنگ عاشورایی و قرابت با ائمه اطهار علیهم السلام خواهد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به بازگشایی مرز سومار، این منطقه میزبان زائران بسیاری خواهد بود که این امر مستلزم تأمین زیرساختها و اقلام مورد نیاز زوار است.

این مسؤول تصریح کرد: از اوایل ماه محرم چادرهایی برای جمع آوری کمک های غیرنقدی مردم شریف استان از جمله پتو، مواد غذایی و کنسروی، ظروف یکبار مصرف و وجه نقد جهت تهیه اقلام دارویی مورد نیاز برپا خواهد شد و خیرین محترم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب ستاد عتبات عالیات واریز کنند.

حجت الاسلام ضیغمیان اظهار داشت: برپایی ایستگاه های صلواتی، برپایی موکب ها و نظم و ساماندهی زائران در ایام محرم و اربعین حسینی از دیگر برنامه های ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه است.

رییس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه مطرح کرد: از سوی استان کرمانشاه 6 موکب در کربلا و نجف برپا می شود و در استان کرمانشاه نیز چند موکب در ورودی و خروجی شهر برپا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ساخت نیم ضریح خیمه گاه حضرت زینب(س) و ساخت درب سرداب امام زمان(عج) بیان داشت: ساخت نیم ضریح 30 درصد و ساخت درب سرداب 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کارگاه ساخت آن در مسجد جامع کرمانشاه قرار دارد و با هنر دست قلمزن های استان اصفهان ساخته می شود.

حجت الاسلام ضیغمیان در پایان مطرح کرد: استان کرمانشاه از 20 روز قبل تا پنج روز بعد از اربعین آماده میزبانی از زائران گرانقدر بوده و مردم میهمان نواز استان کرمانشاه عشق و ارادت خود را به زائران عتبات عالیات نشان خواهند داد./857/202/ب2

ارسال نظرات