۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۵۳۴۶۱
امام جمعه ایلام در مراسم افتتاح مسجد بقیة‌الله الاعظم ایلامیان:

مهم‌‌ترین پیام عاشورا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی گفت: یکی از مهم ترین پیام های عاشورا و نهضت حسینی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که سید الشهدا فرموند من برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام می کنم.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی حجت الاسلام و المسلمین لطفی افتتاح مسجد ایلامیان تهران افتتاح مسجد ایلامیان تهران افتتاح مسجد ایلامیان تهران حجت الاسلام والمسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، شب گذشته در مسجد بقیه الله الاعظم ایلامیان ساکن تهران که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و قالیباف، شهردار تهران افتتاح شد، ضمن خیر مقدم به حضار و میهمانان و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: یکی از مهم ترین پیام های عاشورا و نهضت حسینی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که سید الشهدا خود فرموند من برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام می کنم.

وی در مورد افتتاح مسجد بقیه الله الاعظم ایلامیان ساکن تهران، بیان داشت: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از مردم ایلام ساکن تهران هستند و تاکنون فاقد مکانی واحد برای برگزاری مراسمات ملی و مذهبی بودند با پیگیری های مستمر و همچنین همکاری در خور تقدیر شهرداری تهران به ویژه دکتر قالیباف و مهندس اسدی شهردار منطقه پنج توانستیم قطعه زمینی به مساحت 2 هزار متر را تهیه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی ادامه داد: بحمدالله با تلاش و پیگیری های مردم ایلام و کمک خیران این مجتمع فرهنگی احداث شد و رو به تکمیل شدن است که هم اکنون فاز اول آن که مسجد بقیه الله الاعظم است ساخت و بهره برداری آن به پایان رسیده و مردم غیور و ولایت مدار ایلام می توانند کلیه مراسمات ملی و مذهبی را از این پس در مکانی با نام ایلامیان برگزار کنند.

وی در پایان گفت: بار دیگر از زحمات کلیه دست اندرکاران در خرید و احداث این زمین و مجتمع تشکر و از حضور عزیزان به ویژه رییس دفتر مقام معظم رهبری و شهردار تهران قدرانی به عمل می آورم.

در ابتدا نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری ضمن خیر مقدم به حاضران و تسلیت ایام عزداری سیدالشهدا (ع)، اظهار داشت: رشادت ها و ایثارگری مردم غیور ایلام در دوران دفاع مقدس در برابر متجاوزان بعثی که خریدن همه سختی های آن دوران به جان و علیرغم بمباران های مکرر هواپیماهای رژیم افلقی با استقامت و پایداری از مرزهای میهن اسلامی دفاع و هزاران شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب و امام کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم ایلام مردمانی ولایت مدار و انقلابی هستند و همواره یار امام و انقلاب بودند به این خاطر امام خامنه ای نخستین سفر استانی خود را بعد از رهبری امت اسلامی، ایلام قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ضمن ارج نهادن به دلاوری های مردم ایلام، اضافه کرد: رهبری نسبت به توسعه و پیشرفت استان ایلام همواره تاکید و به دولت های گذشته و حال توصیه ویژه داشتند./202/879/ب1

ارسال نظرات