۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۵۳۷۷۰
همزمان با دهه اول محرم صورت گرفت؛

اعزام 1900 مبلغ به نقاط مختلف خوزستان

مسؤول امور مبلغان و روحانیان سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به آغاز ماه محرم از اعزام یک هزار و ۳۰۰ مبلغ و ۶۶۰ مبلغه به شهرستان های استان خبر داد.
حجت الاسلام احسان فردآقایی، مسؤول امور مبلغان و روحانیون اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حجت الاسلام احسان فردآقایی، مسؤول امور مبلغان و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و اعزام مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف استان اظهار داشت: در این دهه یک هزار و ۳۰۰ مبلغ و ۶۶۰ مبلغه از طریق سامانه سجام نامنویسی و به ۲۷ شهر از شهرستان‌های خوزستان همچون مناطق شهری و روستایی، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مراکز فرهنگی و مدارس اعزام شدند.

مسؤول امور مبلغان و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان اولویت فعالیت های تبلیغی مبلغان را روستاها و شهرها برشمرد و افزود: اولویت نخست فعالیت های تبلیغی مبلغان در دهه اول محرم مناطق شهری و سپس روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار است و اقامه نمازهای جماعت، سخنرانی، اجرای مراسم و راه‌اندازی دسته‌جات عزاداری، گفتمان دینی، جلسات پرسش و پاسخ با جوانان، شرکت در مجالس خانگی و نظارت محتوایی بر اجرای مراسم‌ های تعزیه و شبیه‌خوانی را بخشی از برنامه های تبلیغاتی برشمرد.

این مقام مسؤول تبیین سیره امام حسین(ع) و ضرورت بازخوانی واقعه عاشورا و عبرت‌ هایش را از مهم ترین فعالیت مبلغان در ‌زمان تبلیغ‌ دانست و تصریح کرد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تهاجم استکبار و کشورهای بزرگ از جنبه فرهنگی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی، تأکید کردهیم که مبلغان در زمینه آسیب‌های اجتماعی، مطالبی درباره جنگ نرم، شرایط استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فرصت ها و تهدید ها آنها مطالبی بیان کنند.

حجت الاسلام فرد آقایی با اشاره به اینکه در دهه نخست محرم ۳۵۰ مبلغ از مبلغان غیربومی در استان خوزستان حضور دارند، خاطرنشان کرد: مردم در صورت نیاز به مبلغ و سخنران برای منطقه زندگی خود، مراتب را از طریق دفاتر ما در شهرستان ‌ها اطلاع دهند تا دفاتر ما نسبت به اعزام مبلغ اقدام کنند.

وی در پایان گفت: از مبلغان درخواست شد که تا پایان مراسم اقامه نماز ظهر عاشورا در منطقه تبلیغی خود حضور و نسبت به برگزاری مراسم نماز ظهر و عصر در روز عاشورا اهتمام بیشتری داشته باشند./303/9456/ب1

ارسال نظرات