۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۵۳۹۰۱
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

متأسفانه برخی عزاداری حسینی را بهانه‌ای برای رسیدن به اهداف خود قرار داده اند

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین با بیان آداب عزاداری صحیح، گفت: مواردی همچون استفاده از موسیقی های تند که مطابق با شأن امام حسین(ع) و شهدای کربلا نبوده و غفلت آور است ما را از اهداف عزاداری دورساخته و از اثر آن می‌کاهد؛ متأسفانه برخی افراد عزاداری امام حسین(ع) را بهانه‌ای در جهت رسیدن به اهداف خود قرار می‌دهند.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان آداب عزاداری صحیح، گفت: عزاداری صحیح ضمن معرفت بخشی، فرد را به اهداف عالیه نزدیک ساخته و با ارزشی و دینی ساختن زندگی، انسان را از غفلت دور می‌کند.

وی با اشاره به مواردی که مانع عزاداری صحیح است، عنوان کرد: مواردی همچون استفاده از موسیقی های تند که مطابق با شأن امام حسین(ع) و شهدای کربلا نبوده و غفلت آور است ما را از اهداف عزاداری دورساخته و از اثر آن می‌کاهد، برخی افراد عزاداری امام حسین(ع) را بهانه‌ای در جهت رسیدن به اهداف خود قرار می‌دهند.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: شرکت نکردن در نماز، استفاده از بلندگو با صداهای بسیار بلند که موجب مردم آزاری می‌شود، عزاداریهای غیرمتعارف و لباس درآوردن، حمل عَلم ها، طبقها و طبل های بزرگ و زورآزمایی نیز در راستای اهداف امام حسین(ع) و مطابق با شأن شهدای کربلا نیست.

وی با تأکید بر الگو قرار دادن علما و بزرگان در عزاداریها، ابراز داشت: لازم است علما، عرفا و مجتهدان الگوی عزاداری قرار بگیرند، باید در مراسم سیدالشهدا(ع) به معرفت و بصیرت افزایی، دشمن شناسی و دوست شناسی توجه کرد و راه جهاد و مبارزه را در پیش گرفت زیرا ایشان کشتی نجات و نجات بخش برای زمانهای مختلف هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین با بیان علتهای تحریف در مراسم عزاداری، یادآور شد: گاهی دشمنان و استکبار جهانی برای مشغول ساختن مردم به ظواهر و متهم کردن عزاداران به خشونت به تحریف مراسمها می پردازند.

وی ادامه داد: علاقه به تنوع طلبی و نوآوری نیز از جمله عوامل تحریفات در عزاداری ها است، که در این باره بهتر است به دین مراجعه کنیم و از تنوع و نوآوری های غیرمتعارف بپرهیزیم.

این کارشناس دینی در پایان به لزوم پرداختن به تفکر تأکید کرد و گفت: تفکر مهمترین عامل در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) است، لازم است در حادثه کربلا، مظلومیت اهل بیت(ع) و سخنان و خطبه‌های امام حسین(ع) که هر کدام راهکاری را ارائه می‌دهد مورد تفکر قرار گیرد./955/303/ب2

ارسال نظرات