۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۵۴۳۴۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

پیروی از سبک و سیره ائمه اطهار تنها راه برون‌رفت از مشکلات امروز جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: برای برون‌رفت از مشکلات و رهایی از آسیبهای امروز جامعه، راهی جز تمسک به اهل بیت (ع) و الگو قرار دادن سبک زندگی آن بزرگواران نیست.
حجت الاسلام خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در بازدید از هیئات مذهبی بجنورد، بر لزوم هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه مراسم عزاداری و دسته روی تاسوعا و عاشورای حسینی تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش مسؤولان هیئات مذهبی در ایجاد هماهنگی و انسجام در برنامه‌های ماه محرم، افزود: پیش از ورود به مام محرم همایش مسؤولان هیئات مذهبی برگزار و با هم‌فکری و هماهنگی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای یکپارچه‌سازی هیئات در روز تاسوعا و عاشورا صورت گرفت؛ ازاین‌رو از مدیران و مسؤولان هیئات مذهبی انتظار داریم تا با عمل به این برنامه‌ها، هماهنگی و انسجام میان هیئات مذهبی را بیش از پیش نمایان کنند.

وی شرکت در مراسم عزاداری را مایه برکت خواند و تصریح کرد: مکتب عاشورا مکتب انسان‌سازی و پاک کردن انسان از هرگونه پلیدی و زشتی است؛ به همین دلیل باید این فرصت را غنیمت شمرد و با شرکت در این‌گونه برنامه‌ها روح و جسم را از هرگونه زشتی و پلیدی پاک کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای تمرین است؛ نه‌تنها تمرین خوب زیستن و استغفار بلکه فرصتی برای آموزش و عملی کردن سبک زندگی اهل بیت (ع) در زندگی روزمره است؛ زیرا سبک زندگی اسلامی بهترین و سالم‌ترین سبک زندگی در جوامع امروز است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی اظهار کرد: برای برون‌رفت از مشکلات و رهایی از آسیبهای امروز جامعه، راهی جز تمسک به اهل بیت (ع) و الگو قرار دادن سبک زندگی آن بزرگواران نیست.

وی در ادامه با قدردانی از مسؤولان هیأتهای مذهبی برای برگزاری شایسته مراسم عزاداری دهه اول محرم، از آنها خواست تا حرکت دسته‌های عزاداری را در روزها و شبهای تاسوعا و عاشورا ساماندهی کنند.

حجت‌الاسلام خادمی بر لزوم ساماندهی دسته‌های عزاداری در این ایام تأکید کرد و افزود: حرکت نامنظم و بدون برنامه دسته‌های عزاداری در سطح شهر مشکلات ترافیکی زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کند؛ لذا با توجه به حجم زیاد تردد در ساعات خاص و تمرکز هیأتها در مرکز شهر لازم است حرکت دسته‌های عزاداری ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه مسؤولان هیأتها نقش زیادی در هماهنگ کردن و آسیب زدایی در این حوزه دارند، ادامه داد: از مسؤولان هیأتهای مذهبی انتظار می‌رود ساعات مشخصی را برای حرکت و عزاداری دسته‌های عزاداری مشخص و در ساعات پایانی شب از حرکت دسته‌ها در مسیرهای پرترافیک جلوگیری کنند تا شاهد آسیب در این حوزه نباشیم.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: هیأتهای مذهبی در ماه محرم در قالب دسته‌های عزاداری از حسینیه‌ها و تکایای هر محله شهرهای مختلف حرکت کرده و مسیر مشخصی را با خواندن اشعار و مرثیه‌های عزا می‌پیمایند؛ ازاین‌رو باید با ساماندهی حرکت این هیئات مذهبی، عزاداریها و دسته‌روی‌ها با نظم صورت گرفته و مزاحمتی برای مردم و سایر عزاداران ایجاد نشود./9314/202/ب3

ارسال نظرات