۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۴۵۴۷۴۱
آیت الله طبرسی:

گفتمان استکبارستیزی انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورا است

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این‌که انقلاب اسلامی با پیام استکبارستیزی که برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود به پیروزی رسید، گفت: امروز نیز باید این استکبارستیزی مورد توجه قرار گیرد و فراموش نشود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع عزادران سپاه کربلا استان با اشاره به این که امام حسین(ع) مجسم معروف و یزید بن معاویه لعنته الله علیه مجسم منکر است، اظهار داشت: امام حسین(ع) اولاد، اصحاب و یارانش معروف مجسم، موثق و مرسل هستند و یزید و یزیدیان و ظالمان اعصار منکر مجسم هستند.

آیت الله طبرسی ماه محرم  را ماه حق، ماه حسین بن علی(ع)، شهادت، شجاعت، قیام، صداقت، اخلاق، خداپرستی و فضیلتی دانست و خاطرنشان کرد: این ماه پرفیض و ارزشمند امام حسین(ع) و مکتب آن امام را مانا کرد زیرا مظلومیت و اقدام ارزشی سید و سالار شهیدان را همه حق طلبان و عاقلان می پذیرند.

وی با بیان این که شرکت در عزاداری ها به ویژه سوگواری امام حسین(ع) تنها نباید ظاهری باشد، ادامه داد: حضور در این مجالس ارزشی باید از اعمال وجود انسان بوده و باید نسبت به فلسفه قیام سید و سالار شهیدان به یک شناخت مناسب دست یابیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امام حسین(ع) را چراغ هدایت دانست و با بیان این که شناخت صحیح از اهداف آن امام همام انسان را از گمراهی و ضلالت رهایی خواهد داد، گفت: این مسأله جز با میزان قراردادن حضرت و سنجیدن خود در اخلاق و اعمال و ایمان با ایشان میسر نخواهد شد.

امام جمعه ساری فرهنگ عاشورایی را ریشه‌دارترین فرهنگ‌ها در بین مردم دانست و گفت: باید این فرهنگ را به‌درستی به نسل آینده انتقال داد و بیان واقعیات عاشورا و دوری از خرافه‌ها می‌تواند یکی‌از مهم‌ترین راهکارهای نهادینه‌کردن فرهنگ عاشورایی در بین نسل امروز باشد.

آیت الله طبرسی تصریح کرد: بدون تردید برگزارکنندگان مجالس امام حسین(ع) و کسانی‌ که همیشه تکریم اهل‌بیت(ع) و ذکر اهل‌بیت(ع) را در خاطر داشته باشند مشمول دعای امام حسین(ع) و امامان معصوم(ع)هستند.

وی بر ترویج فرهنگ عاشورایی تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های ماه محرم به بهترین وجه بهره گیری شود که همه جوانان تشنه معرفت امام حسین هستند با اسلام واقعی و فرهنگ عاشورا بیش از پیش انس گیرند.

آیت الله طبرسی به نگاه تحلیلی به ریشه عزاداری سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) جان خود را در راه احیای دین جدش حضرت محمد(ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر فدا کردند.

وی با اشاره به این‌که پیام عاشورا سعادت بشریت و کمال انسانی است، تصریح کرد: امروزه محبان اهل بیت(ع) در سراسر عالم از همه مذاهب اسلامی هر کس به نوعی برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خاصیت طرفداری و مجاهدت در راه حق  را اعجاز  الهی برای ماندگاری در عالم خواند و ناحقی را فانی و نابود شدنی دانست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وعده الهی، کفر، نفاق، ناحقی و وجود ظالمانی چون داعش، تکفیر، دشمنان نظام انقلاب اسلامی و دشمنان انسانیت را همچون کف همراه با سیل تشبیه کرد و ادامه داد: همانگونه که سیل در مدتی بسیار اندک و گذرا طغیان می کند و کف روی آن با آرام شدن وضعیت از بین می رود ظالمان و دشمنان دین خدا هم پس از اندکی جولان از بین خواهند رفت.

آیت الله طبرسی با اشاره به این‌که حق مانا و باطل رفتنی است، بیان کرد: فرعون که علیه حق بود رفتنی است زیرا پیروی ندارد اما حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) که پیروانی دارند مانا شدند گرچه پیروانشان دین واقعی را دچار دستخوش کرده و بعضاً در زمره ظالمان قرار گرفتند اما اصل این است که دارای پشتوانه ای چون پیامبران راستین خدا هستند.

وی محرم را ماه ذکر خواند و ابراز داشت: ذکر امام حسین(ع) و یادآوری حرکت نجات بخش آن امام مظلوم برای سعادت بشریت باید در محرم زنده شود تا مردم همیشه بدانند که امام حسین(ع) برای سعادت آنان از جان خود و همه خانواده اش گذشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شیعیان را یاری رسانان سید و سالار شهیدان دانست و تأکید کرد: گریه بر امام حسین(ع) گریه حسرت، ضعف و ذلت نیست، گریه عشق، شور، عزت، سازنده انسانیت و باز دارنده از گناه است که اشک های آن شیرین است.

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که عزاداری و مصیبت بر امام حسین(ع) نباید مخفی باشد بلکه باید آثارش باقی بماند، تصریح کرد: مصیبت بر امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) که باید آشکار باشد تا آدرس، نشانه و آثارش باقی بماند، زیرا خدا خواست عاشورا و نشانه های آن برای ابد باقی بماند تا مردم عبرت بگیرند.

وی با بیان این که امام حسین(ع) و یاران باوفایش عزت‌آفرین جنگیدند و زیر بار ظلم نرفتند و این پیام و فلسفه مهم عاشورا و محرم است، گفت: باید پیام مهم نهضت امام حسین(ع) که هیهات من الذله بود در کشور به آن توجه و زنده نگه‌داشته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این‌که انقلاب اسلامی با پیام استکبارستیزی که بر گرفته از فرهنگ عاشورایی بود به پیروزی رسید، تصریح کرد: امروز نیز باید این استکبارستیزی مورد توجه قرار گیرد و فراموش نشود.

آیت الله طبرسی ادامه داد: با توجه به گره خوردن دو فرهنگ عاشورایی و فرهنگ استکبار ستیزی باید نقاط مشترک این دو فرهنگ غنی باید برای نسل جوان جامعه به خوبی تبیین شود.

وی با بیان این که امام حسین(ع) در برابر ظلم آن دوران ایستاد و از دین خدا دفاع کرد، افزود: ایستادگی معنایش آن است که هیچ‌گاه در برابر ظلم ظالم نترسیده و با توکل به خدای سبحان و حمایت مردم، امید دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کرد و با در پیش گرفتن صبر و الگوبرداری از راه و منش اهل بیت(ع) به مبارزه با ظلم و ستم پرداخت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نتیجه ایستادگی در برابر دشمنان سربلندی، عزت و عظمت برای ایران اسلامی در میان کشورهای جهان است و انشاالله به‌زودی، نابودی سلطه‌گران، فاسدان و ظالمان رقم خواهد خورد./950/201/ب2

ارسال نظرات