۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۵۵۴۰۱
فرمانده سپاه خراسان شمالی:

جهاد کبیر در زمان فعلی بصیرت و استکبارستیزی است

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: جهاد کبیر در دوره فعلی بصیرت، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی و زنده نگاه داشتن یاد و آرمان شهدا است.
سردار مرتضوی - مراسم افتتاحیه کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، امروز در آیین افتتاحیه کنگره 3 هزار شهید استان که با حضور مردم و مسؤولان استانی و کشوری در محل دهکده مقاومت بسیج بجنورد برگزار شد، با تأکید بر لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: ملت ایران آرامش، امنیت و عزت امروز خود را مدیون فداکاریها و ایثار شهدا است.

وی که دبیرکل کنگره 3 هزار شهید استان خراسان شمالی هم هست، با قدردانی از مردم و مسؤولان استان برای برپایی این کنگره عظیم در طی 10 سال گذشته، افزود: برای برگزاری کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی از 10 سال پیش برنامه‌ریزیها و اقدامات شروع شده و اکنون ثمره این تلاشها آشکار شده است.

سردار مرتضوی با تأکید بر اینکه گرامیداشت یاد و خاطره و ادامه راه شهدا نیاز ضروری کشور است، تصریح کرد: آنچه در هشت سال دفاع مقدس سبب پیروزی و موفقیت رزمندگان اسلام می‌شد روحیه فداکاری، ایثار و اخلاص رزمندگان بود که امروز هم نظام اسلامی برای موفقیت در عرصه‌های مختلف به این روحیه‌ها نیاز دارد.

وی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینهه جهاد کبیر، خاطرنشان کرد: امروز جهاد کبیر زنده نگاه داشتن یاد و روحیات شهدا و ادامه راه آنها در عرصه عملی است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی ادامه داد: در دوره فعلی بصیرت، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی مصادیق بارز جهاد کبیر هستند.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی هم در این مراسم با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در واقعه کربلا و ماندگاری عاشورا، اظهار کرد: این بانوی بزرگ سهم زیادی در جلوگیری از انحراف و فراموش شدن واقعه عاشورا داشت و امروز هم باید بانوان جامعه ما زینب کبری (س) را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: بر این اساس رسالت امروز بانوان ما جلوگیری از تحریف و به فراموشی سپرده شدن حماسه هشت سال دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه امروز بانوان ما با رعایت حجاب و عفاف در واقع برای استمرار پیام‌رسانی عاشورا و تداوم پیام هشت سال دفاع مقدس تلاش می‌کنند، افزود: زنان جامعه اسلامی با حجاب خود خون و پیام شهیدان را استمرار داده و پیام سرخ شهادت را به جامعه اسلامی می‌رسانند.

صالحی با یادآوری جایگاه والای شهدا در دنیا و آخرت، ادامه داد: در واقع شهدا به برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها نیاز ندارند بلکه ما برای دور نماندن از قافله شهیدان به یادآوری شهدا و گرامیداشت خاطره آنها نیاز داریم.

گفتنی است، کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی صبح امروز، بیست و چهارم مهرماه همزمان با چهارمین سالگرد ایام سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، با حضور سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، شمار کثیری از مسؤولان استانی و کشوری و اقشار مختلف مردم به‌ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در محل دهکده مقاومت بسیج در بجنورد آغاز شد.

این کنگره تا بیست و هفتم مهرماه به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت و در مدت‌زمان برگزاری آن، چهار اجلاسیه شهدا شامل اجلاسیه ویژه بانوان، اجلاسيه ویژه دانش آموزان و فرهنگيان، اجلاسيه ویژه دانشجویان، اساتيد و طلاب و اجلاسيه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و عموم مردم برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند./9314/202/ب2

ارسال نظرات