۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۵۵۵۱۳
مدیر مدرسه علمیه الیگودرز:

پیشبرد اهداف حوزه نیازمند حضور نیروهای جوان است

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تشکیل مرکز مطالعات راهبردی برای پیشبرد اهداف حوزه را ضروری دانست و گفت: این مرکز نیازمند فعالیت نخبگان و دانشمندان جوان است.
حوزه

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با اهمیت تحول در حوزه های علمیه بیان داشت: امر تحول چندین شاخصه مهم دارد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه تحقق تحول در حوزه عنوان داشت: برای تحقق مطالبات رهبری باید با جدیدت بیشتری فعالیت داشت.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با تأکید بر ضرورت تشکیل اتاق فکر برای مدیریت امر تحول افزود: باید در این راستا اعضای اتاق فکر مشخص و هر تصمیمی که گرفته می شود مورد استقبال همه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در برنامه ریزی و اجرای هر تصمیمی آسیب هایی نیز ممکن است در پیش باشد، اظهار داشت: در برخی تصمیم گیری ها مقاومت برخی افراد مشاهده می شود که مانع از اجرایی شدن برخی تحولات می شود.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به تفکر برخی افراد که می خواهند حوزه سنتی باقی بماند و فعالیت داشته باشد، تصریح کرد: ابتدا باید این نوع تفکرها را توجیح و هدایت کرد.

وی در ادامه یادآور شد: برای تحقق تحول در حوزه باید روشها و راه تحول، آثار و برکات تحول و خروجی حوزه پس از تحول را روشن ساخت.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز خاطرنشان کرد: با وجود اختلاف نظرها و نداشتن آگاهی از مفهوم تحول نمی توانیم این مهم را در حوزه ها اجرایی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی اظهار داشت: این مرکز نیازمند مغز فعال و زنده بوده که بتواندمطالعات راه را باز کند و مسیرهای تحول و پیشرفت را باز کند.

حجت الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: مرکز مطالعات راهبردی نیازمند حضور نخبگان و دانشمندان جوان برای پیشبرد اهداف حوزه است./302/9459/ب1

ارسال نظرات