۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۵۶۰۴۴
مسؤول شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

کتاب دفع کننده توطئه های دشمنان اسلام است

حجت الاسلام تقی زاده گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی در قالب نمایشگاه های کتاب راهکارهای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام حسین تقی زاده

حجت الاسلام حسین تقی زاده مسؤول شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز با گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: ترویج کتاب و کتابخوانی در قالب نمایشگاه های کتاب راهکارهای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با تأکید بر توسعه، پیشرفت و گسترش نمایشگاه های کتاب، ابراز داشت: لازم است برای ترویج کتابخوانی جهت مقابله با جنگ نرم دشمن لازم است نمایشگاه های کتاب ترویج یابد و فرهنگ کتابخوانی در میان جوانان گتسرش پیدا کند، خانواده ها نقش اساسی در فرهنگ سازی انس با کتاب دارند.

مسؤول شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ناشران کتاب می توانند با ارائه تخفیف های فصلی و نمایشگاهی و کاهش قیمت کتاب مردم به ویژه جوانان را به مطالعه کتاب ترغیب کنند، ادامه داد: ترویج فرهنگ کتابخوانی یک وظیفه همگانی است و باید به طور جدی پیگیری شود.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی سخت دشمن، ترویج کتابخوانی را برای مقابله با دشمن لازم و ضروری دانست و گفت: در برابر دسیسه های دشمن و توطئه های آن علیه نظام اسلامی ضرورت دارد تا با ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارايه کتب غنی برای تعمیق اعتقادات و ارزشهای دینی انقلابی به مقابله با دشمن رفت.

تقی زاده با بیان اینکه دشمن با با تمام توان برای مقابله با اسلام و برای از بین بردن فرهنگ و ارزش های نظام اسلامی به میدان امده است، تصریح کرد: با وجود این دشمنی ها کتاب برای نسل جوان از نان شب هم واجب تر است، لازم است جوانان و مردم انس بیشتر با کتاب داشته باشند.

وی ادامه داد: شرایط و موقعیت امروز به صورتی است که دشمن از تمام مجاری نفوذ به ویژه فضای مجازی تلاش دارد اعتقادات مردم را نشانه رود و آن را تعضیف کند،‌ دشمن سعی دارد ضربه فرهنگی بزرگی را متوجه نظام اسلامی و مردم ایران کند و از این طریق هویت ملت ایران را از میان ببرد.

مسؤول شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با توصیه به کتابخوانی و انس بیشتر نسل جوان و تحصیل کرده با کتاب، خاطرنشان کرد: مطالعه تاریخ گذشتگان، شخصیت و منش بزرگان و انتقال آن به نسلهای دیگر یک ضرورت انکار ناپذیر است که با کتاب تحقق خواهد یافت.

وی با اشاره به تحکیم هویت ایرانی اسلامی در قالب کتاب، هنر و قلم، ابراز داشت: حفظ هویت ایرانی اسلامی یک مهم و مسأله اساسی است، کتاب و ارايه کتابهای غنی فرهنگی در حوزه فرهنگ اسلامی ایرانی می تواند در تحکیم و تثبیت فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار موفق عمل کند./۸۵۴/302/ب3

ارسال نظرات