۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۵۶۰۸۸

دیدار معاونان و مشاوران آستان قدس رضوی با امام جمعه مشهد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس با قائم مقام تولیت و شورای معاونان و مشاوران آستان قدس رضوی دیدار کرد.
دیدار معاونان و مشاوران آستان قدس رضوی با امام جمعه مشهد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در دیدار با قائم مقام تولیت و شورای معاونان و مشاوران آستان قدس رضوی اظهار کرد: مرحوم آیت الله واعظ طبسی از ذخائر اسلام و انقلاب بودند که از همان روزهای نخست انقلاب اسلامی، امام راحل(ره)، ایشان را تقدیم حضرت امام رضا(ع) کردند.

وی تصریح کرد: وضعیت و شرایطی که آستان قدس رضوی پیش از انقلاب و در زمان پهلوی داشت، بسیار اسفناک بود و عواید موقوفات در راه های غیرمتعارف و ناشایست هزینه می شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به مدیریت عالمانه و مبتنی بر تعالیم اسلام در دوره تولیت آیت الله واعظ طبسی بیان کرد: توسعه و تحولی که در این مجموعه در بخش های فرهنگی و اقتصادی رخ داد، می تواند به عنوان واحد درسی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی تدریس شود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه جریان فرهنگی تسلط دربار بر آستان قدس رضوی در بدنه اجرایی و مدیران این مجموعه رسوخ کرده بود، گفت: محو کردن آن جریان فرهنگی و ایجاد و بسط فرهنگ دینی و اسلامی کار بزرگی بود که پس از انقلاب اسلامی انجام شد و ثمره مجاهدتها، تقوا و اخلاص مرحوم آیت الله واعظ طبسی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: آستان قدس رضوی بایستی در خدمت شخصیت اخلاقی و منویات حضرت امام رضا(ع) باشد و در برنامه ریزی ها، سیاستگذاری ها و تعامل با مردم، سیره و منش حضرت پیاده شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اقداماتی که در دوره مدیریت تولیت جدید در آستان قدس رضوی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: توسعه خدمات به زائران و مجاوران و تلاش برای رفع محرومیت و توجه به فقرا و مستمندان، اقدامات شایسته و قابل تقدیری است.

در ابتدای این دیدار، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: ایجاد معاونت امداد مستضعفان، آغاز عملیات اجرایی زائرشهر، برنامه ریزی برای ساخت مسکن برای محرومان و آغاز به کار نمایندگی های آستان قدس رضوی در استان ها برای توسعه خدمت به اقشار محروم از اهم اقداماتی به حساب می آید که تاکنون صورت گرفته است./101/1308/ب1

ارسال نظرات