۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۴۵۶۸۳۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دشمن شناسی انسان را سعادتمند می‌کند/ دولت آل سعود ثمره عدم حاکمیت اسلام واقعی

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اگر اسلام واقعی در امت اسلامی حاکم بود امروز دولت یهودی آل سعود و داعشی وجود نداشت، گفت: دشمن شناسی بسیار مهم است بیشترین ضربه را انسان از دشمن می‌خورد، دشمن با ظاهری خوب و جاذبه‌ای زیبا انسان را به قعر جهنم می‌کشد.
حجت الاسلام انصاریان عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و دانشمند فرزانه، شامگاه شنبه در مجلس عزای اباعبدالله الحسین(ع) هیأت انصار سیدالساجدین(ع) که در امام زاده ابوالحسن(ع) شهرری برگزار شد، گفت: همه انسانها به کسب شناخت و کسب معرفت حقیقی نیاز دارند.

وی افزود: شناخت حقایقی همچون معرفت به پروردگار، انبیاء، ائمه معصومین(ع)، قرآن، قیامت، خود و محلی که در آن زندگی می‌کند سبب سعادت انسان می‌شود اگر انسان نسبت به کسب این معرفت اقدام نکند به جهالت آخرت خود را ویران می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه با بیان اینکه امیرمؤمنان(ع) کسانی را که به کسب معرفت جهالت می‌کنند را تأمین کنندگان آتش جهنم دانست و بیان داشت: انسانهایی که در کسب سعادت از دیگران سبقت می‌گیرند بهشت جایگاه آنان خواهد بود، در غیر این صورت جهنم مامن گاه آنان خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گناه در آخرت به صورت آتش ظهور می‌کند و هر فرد گنهکاری به نسبت گناهی که انجام داده در آتش مجازات می‌شود، ابراز کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: هیچ گلایه‌ای از افراد دوزخیان جهنم دیده نمی‌شود؛ زیرا خداوند هیچ احدی را بدون دلیل به جهنم نمی‎برد بلکه افراد خود انتخاب کننده دوزخ هستند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: اهل دوزخ نعمتهای الهی را به سبب کفر و ناسپاسی، به گناه و معصیت تبدیل کرده‌اند و این امر به سبب عدم کسب معرفت است، زیرا آنان در شناخت خداوند، قیامت و ... هیچ تلاشی نکردند.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه پیامبران، کتابهای آسمانی، عقل انسان و اولیای الهی در دنیا به عنوان هشدار دهنده‌هایی برای سعادت انسان هستند تا او را از معصیت باز دارند، گفت: انسان باید با دل و جان هشدار این هشداردهند‌گان را بشنود تا کسب معرفت کند.

وی افزود: امروز ابزارها و منابع کسب معرفت فراوان و حجت بر مردم تمام است و یکی از اموری که معرفت بدان لازم و ضروری است دشمن شناسی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان اگر دشمن را نشناسد و با او قطع رابطه نکند وارد حوزه فیوضات الهیه و تأمین سعادت دنیا و آخرت نمی‌شود، گفت: اولین شعاری که خداوند به حضرت آدم(ع) تا خاتم انبیاء(ع) آموخت شعار لا اله‌ الا الله است که در آن نخست شناخت و نفی دشمن، سپس ورود به توحید و ارتباط با دوستان واقعی معنا می‌شود.

وی افزود: لا اله‌ الا‌ الله یعنی این که ابتدا دشمن را از خود بران تا خداوند در تو تجلی یابد، پیامبر(ص) فرمودند: من شما را به دو حقیقت دعوت می‌کنم، بیان این دو حقیقت به لسان بسیار آسوده است اما در عمل و اجرا ارزشمند است، اینکه عملا لا اله‌ الا الله شوید یعنی انسان همه دشمنان درونی و بیرونی خود را از بین ببرد تا توحید در وجود انسان متجلی شود و دوم اینکه شما با دلتان یقین کنید که من معلم فرستاده شده از سوی خدا هستم و شما دنبال تعلیمات من باشد.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: حضرت فرمودند اگر نفی دشمنان و جلوه توحید و اقتدای به من در زندگی شما متجلی شود تمام عرب و غیرعرب تسلیم شما می‌شوند و با این دو از آتش جهنم نجات و به بهشت وارد می‌شوید.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر اسلام واقعی در امت اسلامی حاکم بود امروز دولت یهودی آل سعود و داعشی وجود نداشت، دشمن شناسی بسیار مهم است بیشترین ضربه را انسان از دشمن می‌خورد دشمن با ظاهری خوب و جاذبه‌ای زیبا انسان را به قعر جهنم می‌کشد./813/201/ب2

ارسال نظرات