۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۵۷۱۶۸
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

مفهوم و اهمیت پدافند غیرعامل برای مردم بازگو شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: اغلب مردم با مفهوم، کارکرد و اهمیت پدافند غیر عامل آشنا نیستند، این مهم باید بیش از پیش در جامعه تبیین و تشریح شود.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی امروز در نشستی که با محوریت پدافند غیرعامل با حضور ایرج کارخایی مدیرکل پدافندغیرعامل استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از واژه های مقدس در اسلام، واژه جهاد است.

وی با بیان اینکه جهاد مبارزه با دشمن است و این جهاد را می توان در مقابله با دشمن در حوزه‌های مختلف علمی، کشاورزی و نظامی داشت، افزود: پدافند غیرعامل هم جهادی مقدس است که برکاتش از پدافند عامل بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطر نشان کرد: لازمه پدافند غیرعامل تقواست؛ تقوا پیشگیری می‌کند و پیشگیری بهتر از درمان است و پدافند غیرعامل نیز نوعی پیشگیری است و وقتی پیشگیری شود غیرعامل می‌شود و موفقیتها و ثمرات و برکات خود را به منصه ظهور و بروز می‌رساند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه مفهوم پدافند غیرعامل برای مردم روشن نیست، تأکید کرد: باید باتوجه به اینکه مردم نسبت به این پدافند آگاهی ندارند؛ برای مردم شفاف سازی شود که کار پدافند غیرعامل و هدف و اهمیتش چیست.

وی با تأکید بر اینکه آگاهی بخشی نیازمند به تبلیغ است، گفت: اگر تبلیغات به درستی انجام شود، آنگاه عموم مردم مفهوم پدافند غیرعامل را می دانند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: برکات و آثار پدافند غیرعامل قابل لمس نیست و باید ارائه برنامه کرد تا فقط در قالب شعار نباشد و این خود یک جهاد است.

آیت الله شاهچراغی گفت: امروز دری از درهای جهاد به روی شما باز است جهاد عامل یا غیرعامل دری از درهای بهشت است که خدا آن را برای دوستانش باز کرده است.

وی تأکید کرد: اما جهادی که برای همه ملت ایران مهم است، دفاع از رهبری است و به عبارتی دیگر پدافند غیرعامل باید مدافع رهبری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه بهترین پدافند دفاع از رهبری است، گفت: نگذاریم که رهبر تنها بماند و دشمن شاد و خوشحال شود باید جلوی اغتشاشات و اختلافات را بگیریم و در جهت تقویت وحدت و انسجام ملی گام برداریم.

آیت الله شاهچراغی دفاع از رهبری را کاری مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: پدافند غیرعامل باید به صورت یک فرهنگ درآید البته این کاری زمان بر است اما باید انجام شود./202/977/ب1

ارسال نظرات