۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۵۷۲۳۰
معاون فرهنگی آستان قدس رضوی:

تربیت، امنیت و آزادی سه عنصر حیات بشر است

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان این که تربیت، امنیت و آزادی سه عنصر حیات بشر است، گفت: «امنیت» یعنی اینکه بدانیم شیعیان کشورهای منطقه قطعه قطعه شده اند اما ما در کنار یکدیگر مشغول زندگی، کار و تحصیل هستیم.
حجت گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی شامگاه دوشنبه در مسجد شهید تدین دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی به موضوع «آزادی» پرداخت.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به چیستی آزادی، خاطرنشان کرد: امروزه در جامعه ما آزادی سیاسی شده است، آزادی بیشتر در بین فعالان سیاسی و انتخابات استفاده می شود، آزادی نیاز هر موجود زنده ای است و هر موجود زنده ای را که تصور کنید نیازمند آزادی است.

وی ادامه داد: جمادات آزادی ندارند چون رشد برای جمادات قابل تصور نیست، هر موجود زنده نیازمند تکامل است.

معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی «تربیت» را یکی از عوامل مرتبط با حوزه رشد و حیات بشر توصیف کرد و افزود: اکنون نسل بیداری اسلامی و روحیه انقلابی است و شما با روحیه باوری این رشته را انتخاب کردید.

وی همت وزارت علوم و آموزش و پرورش را تنها در افزایش حوزه تعلیم قلمداد کرد و افزود: آیا در دانشگاه ما تربیت مانند وفاداری، اخلاص، محبت، صداقت، اهتمام به نماز و ادب به بزرگتر وجود دارد؟ آسیب های اجتماعی زیاد است چون تربیت عمق ندارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش یکی از دلایل طلاق را «بی تجربگی» خواند و اظهار کرد: زمانی که فرزند در خانه کاری انجام نداده باشد و حتی از عهده آشپزی بر نیاید، پس از ازدواج به مشکل بر می خورد. این مشکلات به طلاق می انجامد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد ابراز کرد: «امنیت» یعنی اینکه بدانیم شیعیان کشورهای منطقه قطعه قطعه شده اند اما ما در کنار یکدیگر مشغول زندگی، کار و تحصیل هستیم.

وی در ادامه به تعریف «آزادی» پرداخت و خاطرنشان کرد: آزادی یعنی موجود زنده در مقابلش مانع به وجود نیاید، آزادی به دو نوع «اجتماعی» و «معنوی» تقسیم می شود.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: آزادی اجتماعی به معنای اینکه شما دانشجو هستید و برای انجام وظایف خود نیازمند آزادی هستید، شرکت در این مراسم از مصادیق آزادی اجتماعی است، بدون آزادی اجتماعی نمی توانیم وظایف خود را ظهور و بروز دهیم.

معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی «استثمار» و «استعمار» را از موانع آزادی اجتماعی قلمداد کرد و افزود: مسیر رشد انسانی را در راستای اهداف دیگران استعمال کنیم، مرزی که ما با نظام سلطه سر آن دعوا می کنیم، آزادی است.

وی ادامه داد: نظام سلطه در پشت بلندگو از آزادی می گوید اما پشت صحنه زندان ابوغریب و گوانتانامو درست می کند و از داعش و رژیم صهیونیستی پشتیبانی می کند که از فتنه های عصر کنونی است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با انتقاد به برخی مسؤولان وابسته به غرب، تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور این است که کسانی هستند که نقش تریبون داری نظام سلطه را ایفا می کنند، چون می خواهند انعکاس دهنده تریبون غرب باشند نه بیان کننده عملکرد غرب.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی «رژیم صهیونیستی»، «طالبان و القاعده» و«داعش» را سه مولود نظام سلطه معرفی کرد و افزود: نشانه هایی در زمان بروز پیدا می کند که ظاهرش دموکراسی است اما باطنش گلوله آغشته به خون مردم است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمود ما به دنبال آزادی به شکل غربی نیستیم، استثمار یعنی چیدن میوه و نظام استثمار محصولات کشورهای دیگر را به استخدام گرفته است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اظهار اینکه دانشجوی انقلابی متدین باید تریبون قرآن و اهل بیت(ع) باشد، خاطرنشان کرد: نباید از شناخت حقیقت در خاکریز فرهنگی محافظه کار باشیم.

وی در پایان ابراز کرد: اگر بخواهیم آزادی اجتماعی مان اثربخش باشد باید آزادی معنوی داشته باشیم، غافل نبودن از خدا به معنای آزادی معنوی است و اگر آزادی معنوی بود، آزادی اجتماعی معنا دارد، مشکل ما با غرب این است که آنان دنبال آزادی اجتماعی منهای آزادی معنوی هستند که اسلام این را قبول ندارد./820/202/ب2

ارسال نظرات