۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۵۷۸۱۵
آیت الله جوادی آملی:

هیچ ترس و نگرانی از دشمن خارجی وجود ندارد/ امنیت فرهنگی و اقتصادی باید مورد توجه باشد

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که طبق وعده الهی در شرایط کنونی هیچ ترسی و نگرانی از دشمن خارجی وجود ندارد، گفت: باید به این نکته توجه داشت که کشور تنها امنیت نظامی نمی خواهد بلکه امنیت فرهنگی و اقتصادی نیز باید مورد توجه باشد.
دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرگزاری رسا، علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به جریان کربلای سید الشهدا(ع) بیان داشت: امام، قرآن ناطق است و قرآن کریم یک کتاب جهانی است که در سه بخش ملی، منطقه ای و  بین المللی پیام دارد، لذا کلام ائمه(ع) هم مانند کلام قرآن شامل همین سه بخش می شود.

وی ادامه داد:ظلم نکردن و ظلم نپذیرفتن، پیام های جهانی قرآن کریم است؛  در نتیجه پیام کربلا یک پیام جهانی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به کلام حضرت موسی در قرآن کریم اظهار داشت: توفیق مبارزه با ظلم از بهترین نعمتهای آسمانی است که لازم است این فرهنگ در برنامه هایی مانند عزاداری امام حسین(ع) و  اربعین بیش از گذشته ترویج یابد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود با بیان این نکته که طبق وعده الهی در شرایط کنونی هیچ ترسی و نگرانی از  دشمن خارجی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که کشور تنها امنیت نظامی نمی خواهد بلکه امنیت فرهنگی و اقتصادی نیز باید مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد:دروغ، شایعه پراکنی و تهمت از یک سو و کتمان حقیقت و پیشرفتها و موفقیت ها از سوی دیگر، امنیت فرهنگی جامعه را به هم می زند. در جامعه ای که رسانه های آن اخبار کذب منتشر کنند و مردم آنها را بدون تحقیق بپذیرند، زندگی مردم به سوی زندگی جاهلی حرکت خواهد کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان،  مشکلات اقتصادی و  بانکداری را مورد توجه قرار داده و تلاش همه مسؤولان را برای رعایت امانتداری و رفع مشکلات خواستار شد.

در ابتدای این دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی گزارشی از اقدامات صورت گرفته به حضرت آیت الله جوادی آملی ارائه کرد./1323/د102/ج1

ارسال نظرات