۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۵۸۱۷۴
امام جمعه خمینی شهر:

به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب باید توجه جدی شود

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل فرهنگی، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در زمینه تهاجم فرهنگی و جهاد اکبر هشدار داده بودند، انقلابی بودن، انقلابی ماندن، اقتصاد مقاومتی و دفاع و ترویج ارزشهای دینی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است که لازم است به آنها توجه بسیار شود.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عباس رحیمی، امام جمعه خمینی شهر، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کنگره ملی 2300 شهید شهرستان خمینی‌شهر، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط امام خمینی اشاره کرد و گفت: امام خمینی در حالی فرهنگ مجاهدت، ایثار و شهادت را در کشور زنده کرد که دشمنان با تمام توان کشور را مورد هجوم قرار داده بودند تا این انقلاب اسلامی و این کشور و ملت را از پای دربیاورند.

 

ناموفق بودن توطئه‌های دشمنان در ابتدای انقلاب منجر به جنگ تحمیلی شد

حجت الاسلام رحیمی در ادامه اظهار کرد: دشمنان در ابتدای انقلاب توطئه‌های بسیاری را برای نابودی انقلاب به کار بردند و یکی پس از دیگری این توطئه‌ها و دسیسه‌ها به شکست منجر شد، پس از اینکه دشمنان نتوانستند نقشه‌های خود را عملی کنند تصمیم گرفتند با تمام قوای خود جنگی تمام عیار را به ملت ایران تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان آمده بودند تا طی 3 روز انقلاب را شکست دهند و کشور را تصرف کنند، تصریح کرد: دشمن در دوران دفاع مقدس همه توان خود را به کار گرفت اما از هشیاری و بیداری ملت ما غافل بود، مردم ایران در دوران دفاع مقدس درسی بزرگ به دشمنان متجاوز دادند، درسی که هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.

امام جمعه خمینی شهر عزت و مقاومت و اقتدار را درسی عنوان کرد که شهدا به مردم یاد دادند و گفت: درس عزتی که شهدا به مردم آموختند به این معنی است که اگر دست در دست یکدیگر قرار دهیم هیچ دشمنی توانایی شکست دادن ما را ندارد.

 

شهدا به ما آموختند در برابر دشمنی‌ها نباید عقب نشینی کردند

حجت الاسلام رحیمی، خاطرنشان کرد: درس مقاومتی که شهدا به مردم ما آموختند این بود که در برابر حوادث و توطئه‌ها و دشمنی‌ها نباید عقب نشینی کرد، بلکه باید به دفاع پرداخت و با روحیه تهاجمی با دشمن برخورد کرد.

وی وصال به خداوند، ساده زیستی، ایثار و فداکاری را از دیگر آموزه‌های شهدا برای مردم ذکر کرد و افزود: خمینی شهر یکی از شهرهایی است که در دوران دفاع مقدس به خوبی درخشید، ای نشهر ملتی حاضر در صحنه و انقلابی دارد، شهری که حدود یک سوم شهدای مدافع حرم استان اصفهان را به خود اختصاص داده است و این شهر را تبدیل به شهر مدافعان اهل بیت(ع) کرده است.

 

از دغدغه‌های فرهنگی و ارزشی رهبر انقلاب نباید غافل شد

امام جمعه خمینی شهر ضمن تأکید بر لزوم تبعیت و حمایت از ولایت فقیه، تصریح کرد: باید همواره از انقلاب اسلامی و ولایت دفاع و پشتیبانی کنیم، باید پشتیبان و یار و یاور رهبر حکیم و فرزانه خود باشیم و خط جهاد را دنبال کنیم.

حجت الاسلام رحیمی، جهاد اکبر را مسأله‌ای بسیار مهم دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در زمینه تهاجم فرهنگی و جهاد اکبر هشدار داده بودند اما متأسفانه انقدر این تذکرات ایشان و توجه به تهاجم فرهنگی را پشت گوش انداختیم که ایشان فرمودند تهاجم فرهنگی خواب را از چشمان ما ربوده است.

وی ضمن هشدار نسبت به حفظ ارزشها و دفاع از ارزشهای دینی و انقلابی، گفت: مسؤولان باید از فرهنگ کشور مراقبت کنند و اجازه ندهند در جهاد اکبر شکست بخوریم، دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب باید جدی گرفته شود، انقلابی بودن، انقلابی ماندن، اقتصاد مقاومتی و دفاع و ترویج ارزشهای دینی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است که لازم است به آنها توجه بسیار شود./1304/202/ب3

ارسال نظرات