۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۵۹۰۶۳
آیت الله خاتمی در گفت وگو با رسا:

لیبرال ها همواره دم از مذاکره و سازش می زنند/ انتقاد از ربط دادن مشکلات کشور به استکبار ستیزی

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خط سازش، ضعف و عقب نشینی همواره ذلت در پی داشته است، گفت: نغمه های مذاکره پس از پیروزی انقلاب معمولا از لیبرال ها شروع شده و همچنان همان تفکر این نغمه ها را دنبال می کند.
آیت الله خاتمی در گفت وگوی تفصیلی با رسا

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت یوم الله 13 آبان، بر ضرورت تداوم مبارزه با استکبار تأکید کرد و با تبیین چرایی مظهر استکبار بودن آمریکا گفت: قرآن کریم فرعون را به عنوان نماد استکبار در بین حاکمان معرفی می کند.

وی افزود: نخستین مستکبر شیطان است اما مستکبر در عرصه حکومت بر مردم فرعون به شمار می رود، تمام ویژگی هایی که قرآن کریم برای فرعون بیان می کند قابل تطبیق بر دولت مستکبر آمریکا است، آمریکایی ها خود را بزرگ می بینند و در بین ملت ها تفرقه ایجاد می کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که سران استکبار آدمکش هستند، اظهار داشت: تمام ویژگی های فرعون را یکجا در دولتمردان مستکبر آمریکا و هم پیمانان آن ها همانند انگلیس می بینیم، همچنین زاده نامشروع آنها که رژیم صهیونیستی باشد این چنین است.

وی با انتقاد از کسانی که ادعا می کنند دوران شعار «مرگ بر آمریکا» گذشته و مشکلات کشور را به استکبار ستیزی ربط می دهند، ادامه داد: این نگاه از دیدگاه قرآن کریم همان وهن است، مطرح کردن این سخنان باختن روحیه و ضعف بوده و در در راستای فرهنگ «ما نمی توانیم» است.

آیت الله خاتمی با بیان این که باید تبیین شود خطی که جواب داده خط امام، مقام معظم رهبری و مقاومت است، ابراز داشت: خط سازش، ضعف و عقب نشینی همواره ذلت در پی داشته است، در طول 37 سال برکاتی که به دست آمده از مقاومت ها است نه این که از مذاکرات و سازش ها باشد.

وی عنوان کرد: در طول 67 سال اشغال رژیم صهیونیستی نشست ها و مذاکرات فراوان بود اما هیچ کدام جواب نداد، آنچه که جواب داده و برای مردم فلسطین عزت آورده انتفاضه ها بوده است؛ تجربه می گوید که آنچه عزت در پی داشته مقاومت بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نغمه های مذاکره پس از پیروزی انقلاب معمولا از لیبرال ها شروع شده و همچنان همان تفکر این نغمه ها را دنبال می کند.

وی در پاسخ به این که آیا برجام از خصومت و دشمنی آمریکا نسبت به ملت ایران و انقلاب اسلامی کم کرده است، اضافه کرد: این سؤال از هر کس بشود پاسخ خواهند داد که هرگز این گونه نیست؛ این روزها، روزهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا است که می بینیم دو کاندیدا هر دو بر مقابله با ایران اسلامی متفق القول هستند؛ بنابراین پر واضح است که استکبار به ویژه آمریکا تا زمانی که نظام پایبند به اصول است دست از شرارت بر نمی دارند و تنها راه هم راه مقاومت به شمار می رود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات