۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۵۹۴۳۵
سخنران مسجد مقدس جمکران:

مسؤولان به بخش کشاورزی کم توجه نباشند

حجت الاسلام موسویان گفت: مسؤولان کشور ما درباره کشاورزی کوتاهی می کنند و این یک معضل بزرگ اجتماعی است که باید برای آن اندیشه ای شود؛ مشکل بزرگ دیگر نسل شیعیان است که در خطر قرار گرفته و رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی بر فرزندآوری دارند.
حجت الاسلام سید جلال موسویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  سید جلال موسویان بامداد امروز در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران با بیان این که یکی از مهمترین وظایف منتظر، دعا است، اظهار داشت: هر کسی برای ظهور حضرت حجت(عج) دعا کند، آن دعا در حق خود فرد هم مستجاب می شود و مشکلاتش برطرف می شود.

سخنران مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: هر امامی یک تجلی ظهور دارد؛ یکی از نکات در باب معرفت امام زمان(عج) این است که ایشان غایب است و تجلی حضرت کلمه غیبت است؛ امام صادق(ع) برای غیبت اباصالح المهدی(عج) می گریستند.

مبلغ و کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: کسی که نسبت به امام زمان(عج) معرفت پیدا نکند، به مرگ جاهلی خواهد مرد؛ ندبه خوانان توجه داشته باشند که ما محتاج حضرت هستیم، همانطور که در این روزها همه محتاج زیارت اباعبدالله الحسین(ع) هستند و به دنبال پاسپورت و ویزا هستند.

وی به جزیره خضراء و مثلث برمودا اشاره کرد و گفت: ما در احادیث و روایات داریم که همه می توانند با امام زمان(عج) در عصر غیبت ارتباط داشته باشند و اگر کسی تصور می کند که حضرت در یک جزیره ای خوش آب و هوا با همسر و فرزاندشان زندگی می کنند، غلط است.

حجت الاسلام موسویان با اشاره به نشانه های ظهور، افزود: خروج سفیانی و صیحه آسمانی دو نشانه بارز درباره ظهور حضرت حجت(عج) است؛ حضرت مهدی(عج) فرمودند که بعد از چهارمین نائب خاص من هر کس ادعای دیدار با مرا داشته باشد(به عنوان نائب خاص)، کذاب است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ولی عصر(عج) سفارش می کنند که پس از غیبت، مردم برای برطرف کردن مسائل دینی و زندگی خود به راویان حدیث ما (اهل بیت علیهم السلام) مراجعه کنند؛ مراجع عظام تقلید به عنوان نواب عام امام زمان(عج) هستند.

سخنران مسجد مقدس جمکران بیان داشت: حضرت ولی عصر(عج) در دنیا ظاهر نیستند اما حاضر هستند؛ خود ایشان می فرمایند که هر کجا عده کمی از شیعیان ما باشند، من نیز در آن جا هستم.

وی به ارتباط امام زمان(عج) با برکت اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند که در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) خدای متعال به قدری به درختان میوه می دهد که درختان در تمام فصول میوه دارند.

حجت الاسلام موسویان تأکید کرد: «اباصالح» به معنی صلح دهنده نیست بلکه به معنی اصلاح کننده است؛ امام صادق(ع) امت آخرالزمان را به امت بنی اسرائیل تشبیه کرده اند، چرا که به جای انتظار برای حضرت حجت(عج)، منتظر منجی هستند.

مبلغ و کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: تا زمانی که مظهر عدالت غایب باشد، ظلم در جامعه زیاد است؛ در دعای عهد آمده تا زمانی که مردم در خشکی و دریا خودشان فساد را ایجاد می کنند، حضرت ظهور نخواهند کرد چرا که ظهور یک حادثه اجتماعی است.

وی در پایان تأکید کرد: مسؤولان کشور ما درباره کشاورزی کوتاهی می کنند و این یک معضل بزرگ اجتماعی است که باید برای آن اندیشه ای شود؛ مشکل بزرگ دیگر نسل شیعیان است که در خطر قرار گرفته و رهبر معظم انقلاب تأکید زیادی بر فرزند آوری دارند./840/پ202/ب1

ارسال نظرات