۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۴۵۹۵۷۷
کارشناس مسائل دینی:

حضرت رقیه برهان بزرگی بر حقانیت قیام امام حسین است

حجت الاسلام پورقربان با بیان اینکه حضرت رقيه(س) برهان بزرگ ديگري بر حقانيت قيام امام حسين(ع) است، گفت: حضرت رقیه(س) برهان بزرگ دیگری است بر این حقیقت بزرگ که حق بر باطل پیروز خواهد شد.
حضرت رقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مجتبی پورقربان، کارشناس مسائل دینی، در چهارمین شب از ماه صفر با تسلیت شهادت حضرت رقیه(س) در جمع عزاداران حسینی در محله شهرک شهید ایرانمنش کرمان، اظهار کرد: درک کردن اسارت اسرای کربلا و اهل بیت امام حسین(ع) بسیار سخت است و امکان ندارد که ما واقعا اسارت اسرای کربلا را درک کنیم؛ اما می توانیم خود را شریک غمهایشان قرار دهیم.

وی بیان کرد: ثواب های بسیار زیادی در مورد زیارت اربعین و یا پیاده روی اربعین وارد شده است و یکی از علامات فرد مؤمن خواندن زیارت اربعین است؛ بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است و روایات زیادی در مورد سوره یس وارد شده است که این سوره همان یا حسین(ع) بوده و نام آن حضرت به تعبیری در قرآن آورده شده است.

حجت الاسلام پورقربان تصریح کرد: اگر کسی هم که از دنیا برود و روی کفنش سوره یس نوشته باشد عذاب ندارد و خواندن این سوره نیز هنگامی که کسی از دنیا می رود بسیار تأکید شده است و این موارد اهمیت امام حسین(ع) را می رساند.

کارشناس مسائل دینی افزود: کسی که به کربلای معلی می رود به ازای هر قدمی که برمی دارد در اولین قدم برایش ثواب حج تمتع و در دومین قدم  ثواب حج عمره برای او نوشته می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اربعین حسینی تثبیت خواری و ذلت دشمنان اسلام را در پی دارد و روز پیروزی مطلق حق علیه باطل است؛ بنابراین پیام راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، وحدت و همبستگی جهان اسلام مقابل دشمنان است.

حجت الاسلام پورقربان با اشاره به اینکه ظاهر اربعین حسینی با قرآن کریم مأنوس است، خاطرنشان کرد: زائران حسینی باید در طول سفر پیاده روی به کربلای معلی از برکات قرآن بیشترین استفاده را کنند.

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: پیاده روی اربعین حسینی فرصتی مناسب برای تقویت معنویت است و در حقیقت جهاد به شمار می رود و حضور زائران حسینی در این پیاده روی درس صبر و استقامت را به ما می آموزد.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین هشداری به دشمنان اسلام است، عنوان کرد: زائران حسینی باید از این فرصت در جهت تقویت معنویت جامعه بهره ببرند و رمز جاودانگی کربلا نبرد جبهه مستضعفین علیه مستکبرین است.

حجت الاسلام پورقربان در ادامه به تبیین شخصیت حضرت رقیه(س) پرداخت و اضافه کرد: آن حضرت فاتح شام و سفیر بزرگ عاشورا در سرزمین کربلا بود و حضرت رقیه(س) برهان بزرگ دیگری است بر این حقیقت بزرگ که حق بر باطل پیروز خواهد شد.

کارشناس مسائل دینی ابراز کرد: حضرت رقيه(س) برهان بزرگ ديگري بر حقانيت قيام امام حسين(ع) است كه تنها كسي می تواند چنين به مبارزه و مقابله با ستم برخيزد كه مقصدي الهي داشته باشد.

وی در پایان گفت: حضرت رقیه(س) برهان بزرگ ديگري است بر مظلوميت عترت پاک پيامبر(ص) و رسواكننده سياهكاراني كه داعيه جانشيني رسول خدا(ص) را سر دادند./9709/202/ب2

ارسال نظرات