۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۴۵۹۹۹۰
در حرم مطهر رضوی؛

مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام حسن مجتبی برگزار شد

همزمان با هفتم ماه صفر‌‌‌‌‌ ‌المظفر مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام حسن مجتبی(ع) با سخنرانی حجت الاسلام صالحی خوانساری در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.
صالحی خوانساری مراسم عزاداری شهادت امام حسن در حرم رضوی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با هفتم ماه صفر‌‌‌‌‌ ‌المظفر مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام حسن مجتبی(ع) ساعاتی پیش با سخنرانی حجت الاسلام صالحی خوانساری در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم که با مداحی مداحان اهل بیت همراه بود و جمع کثیری از زائران و مجاوران حرم رضوی در این مراسم حضور داشتند، حجت الاسلام صالحی خوانساری با تسلیت شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و با بیان اینکه انسان یک موجود دو بعدی الهی و بعد حیوانی و مادی است، اظهار داشت: این دو بعدی بودن، حقیقت و ماهیت انسان است و اگر بخواهیم این دو بعدی بودن را از انسان بگیریم در حقیقت انسان را از انسانیت او جدا کرده ایم که دیگر انسان، انسان نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کیستی انسان مهم نیست و چیستی انسان مهم است و چیستی دارای شناسنامه است، به پنج عامل شهوت، عادت، رفاقت، جماعت و دیانت که بر بشر در این دنیا حاکم است اشاره کرد و افزود: شهوت موجب بقای نسل است و نباید شهوت را کشت.

حجت الاسلام صالحی خوانساری با بیان اینکه این پنج عامل اگر زیر نظر دیانت باشد، حلال است و اگر زیر نظر دیانت و اسلام نباشد حرام و موجب ناکامی است، ادامه داد: انسانهاي فراواني اسير ۴ عامل ابتدايي مي‌شوند و عده اي نيز زير سايه ديانت قرار مي‌گيرند.

وی به تبیین عامل شهوت پرداخت و اظهار داشت: شهوت تنها هوی و هوسرانی نیست، بلکه مال، مقام، خوردن، حرف زدن، خودپرستی و از ابزارهای شهوت است و خطرناک است.

سخنران حرم رضوی در ادامه به عامل جماعت که در این دنیا حاکم است اشاره کرد و افزود: اینکه می گویند خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت باش این کفر است بلکه باید گفت خواهی نشوی رسوا همرنگ حقیقت باش.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامه امام صادق (ع) به اصحابش نسبت بر عدم اصرار بر گناه اشاره کرد که می فرمایند: إِیَّاکُمْ أَنْ تَشْرَهَ أَنْفُسُکُمْ إِلَى شَیْ‏ءٍ مِمَّا حَرَّمَ اللَّهُ عَلَیْکُمْ، فَإِنَّهُ مَنِ انْتَهَکَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ عَلَیْهِ هَاهُنَا فِی الدُّنْیَا حَالَ اللَّهُ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ الْجَنَّةِ وَ نَعِیمِهَا وَ لَذَّتِهَا وَ کَرَامَتِهَا الْقَائِمَةِ الدَّائِمَةِ لِأَهْلِ الْجَنَّةِ أَبَدَ الْآبِدِینَ. و افزود: کسی که پرده دری کند و شیفته گناه و حرام شود بین او و بهشت فاصله ابدی می‌افتد.

حجت الاسلام صالحی خوانساری در پایان با بیان اینکه اگر می خواهیم بنده خداوند باشیم باید همه جا بنده او باشیم، بر حریص نبودن بر گناه تاکید کرد و گفت: مواظب باشیم دریده در گناه نشویم که اصرار بر گناه موجب خشم و عذاب الهی است./202/859/ب1

ارسال نظرات