۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۴۶۰۶۸۴
نمایشگاه مطبوعات؛

استاد حوزه علمیه: دعوت مردم به سکوت به معنای باز شدن راه ستم است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طبق اصل قرآنی همیشه باید مردم را در صحنه نگه داشت و باید بدانیم دعوت مردم به سکوت به معنای باز شدن راه ستم است، گفت: مردم می توانند با حقوق های چند صد میلیونی مقابله کنند و مطالبه و پیگیری کنند که این حقوق ها به چه معنا است.
استاد حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بهمن شریف زاده، استاد حوزه علمیه در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با بیان اینکه طبق اصل قرآنی همیشه باید مردم را در صحنه نگه داشت و باید بدانیم دعوت مردم به سکوت به معنای باز شدن راه ستم است، گفت: مردم می توانند با حقوق های چند صد میلیونی مقابله کنند و مطالبه و پیگیری کنند که این حقوق ها به چه معنا است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: با آغاز انقلاب امام خمینی(ره) در مردم روحیه مطالبه عدالت را پدید آورد و مطالبه عدالت از سوی ملت ایران با راهبری امام موجب انقلاب و سپس شکل گیری نظام جمهوری اسلامی شد.

حجت الاسلام شریف زاده خاطرنشان کرد: مطالبه عدالت در جهت های گوناگونی مورد توجه قرار گرفت که از مهمترین آن ها مطالبه عدالت در عرصه اقتصادی و همچنین مطالبه عدالت در عرصه مدیریتی کشور بود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: انقلاب از آن جا که انقلاب بود در کل نظام مدیریتی کشور را متحول کرد به این معنا که ساختار مدیریتی کشور را از دست ظالمان و ستمگران گرفت و در دست مردم قرار داد و همچنین ساختار اقتصادی کشور از ستمگران گرفته شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

حجت الاسلام شریف زاده خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در مردم ایجاد خودباوری کرد که مردم خود می توانند عهده دار مدیریت کشور و گردش اقتصادی کشور باشند.

استاد حوزه علمیه  افزود: اما بعد از مدتی ما شاهد گرایش  برخی از مدیران کشور به ثروت اندوزی و تجمل گرایی بودیم و این گرایش دقیقا بعد از پایان دفاع مقدس خودنمایی می کند و آرام آرام رخنه کرد تا آنجایی که رهبر انقلاب را به صدا در می آورد و با تجمل گرایی ایشان مخالفت و مقابله می کنند.

حجت الاسلام شریف زاده افزود: اما رخنه تجمل گرایی رو به افزایش بود؛ آنقدر که رهبر انقلاب هر سال که می گذشت تأکیدشان برای مقابله با تجمل گرایی بیشتر و بیشتر می شد تا آنجایی که برای مقابله با تجمل گرایی و مفاسد اقتصادی به تشکیل شورایی از قوا انجامید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر روی مغز و دل جوان ها کار کرد و آن ها را به این باور رساند که می توانند کشور را در دست بگیرند، گفت: همگان در دوره دفاع مقدس دیدند که یک جنگ با عظمت، که تمام دنیا در برابر ما ایستاده بود را ما با فرماندهان جوان پیروز شدیم.

حجت الاسلام شریف زاده در ادامه با اشاره به اینکه شهید باقری، شهید همت و شهید باکری از فرماندهان جوان در دوره دفاع مقدس به خوبی توانستند نقش آفرینی کنند، اظهار داشت: جوانان ما زمانی که خود را باور کنند به راحتی می توانند در برابر ستم دنیا ایستادگی کرده و کشور را بسازند.

شایان ذکر است، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها از ساعت 13 روز شنبه با حضور اصحاب رسانه در محل مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

در نمایشگاه امسال 40 روزنامه، 13 خبرگزاری، 23 رسانه در حوزه دین و اندیشه، 86 رسانه در حوزه فرهنگ و هنر، 96 پایگاه خبری و هفته‌نامه سیاسی و اجتماعی، 79 رسانه با محوریت خانواده و 11 عنوان نشریات تخصصی کودکان حضور دارند./842/202/ب2

ارسال نظرات