۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۶۰۹۰۰
آيت‎الله مظاهري:

رفتن به دنبال هوا و هوس رسوايي روز قيامت را در پي دارد

حضرت آيت‎الله مظاهري گفت: در روز قيامت ديگر اين‎گونه نيست كه اعمال انسان پوشيده بماند، در قيامت اعمال انسان آشكار مي‎شود، قرآن اين‎ها را براي اين مي‎گويد كه انسان گناه نكند و توجه كند كه ارتباطش با خداوند عالي باشد و به دنبال هوا و هوس نرويم.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، حضرت آيتالله حسين مظاهري، پنجشنبه شب گذشته در مسجد حكيم اصفهان با اشاره به اينكه اعمال انسان را دو ملك ثبت و ضبط ميكنند، گفت: قرآن ميفرمايد انسان هر كاري بكند و هر چه بگويد و هر چيزي را نگاه بكند و حتي تصور بكند، دو فرشته آن را مينويسند، در دعاي كميل آمده است كه تصورات جزء اين نوشتنها نيست، اما آنچه كه مسلم است، ديدنهاي ما، گفتار و شنيدنهاي ما همچون يك فيلم ثبت و ضبط ميشود.

وي افزود: در روز قيامت اين ضبط صوت باز ميشود و فيلم الهي از اعمال انسان نمايان ميشود، فردي كه كارهايش خوب باشد، خوشحال ميشود و به ديگران ميگويد كه بياييد و اعمال من را ببينيد، اما اگر اعمالش بد باشد، آن هم در روز قيامت آشكار ميشود، به اندازهاي ناراحت ميشود كه ميگويد اي كاش بين من و اين اعمال من، فاصله ميان مغرب و مشرق بود.

رييس حوزه علميه اصفهان با بيان اينكه خداوند انسان را از اعمال بد او ميترساند، ادامه داد: پروردگار عالم رؤوف و مهربان است و ميخواهد كه انسان در روز قيامت سرافراز و سربلند باشد، در بعضي از روايات آمده است كه اين فرد به اندازهاي خجالت ميكشد كه عرق سرتاپاي او را فراميگيرد.

وي ابراز كرد: من هنگام فوت علامه طباطبايي(ره) نزد ايشان بودم، ايشان مدام ميگفت توجه، توجه، آنقدر اين كلمه را تكرار كرد تا جان داد، انسان بايد به اين مطلب پايبند باشد، اگر انسان در اتاقي باشد كه بداند براي او شنود گذاشتهاند، هر حرفي را نميزند و بسيار دقت ميكند، قرآن به انسان تذكر ميدهد كه مواظب باش، براي تو دو ملك است كه هم سخنان خوب و هم سخنان بد تو را ضبط ميكند.

استاد درس اخلاق حوزه علميه گفت: پروردگار عالم مهربان و رحيم است، ميفرمايد كه كار بد نكن، اما اگر كار بدي هم كردهاي اين نامه اعمال بد را نابود كن، انسان هر چه بديهاش بزرگ باشد و هر چه بديها فراوان باشد، ميتواند اين اعمال بد را از بين ببرد، اين جمله حضرت امام(ره) هميشه در نظرتان باشد، همه جا محضر خدا است، در محضر خدا معصيت نكنيد، اين جمله بسيار بلندي است.

وي با بيان اينكه بايد مواظب باشيم در روز قيامت رسوا نشويم، اظهار كرد: دو فرشته يكي در طرف راست و ديگري در طرف چپ ما قرار دارد و ما بايد مواظب اين شنود باشيم، خداوند پارتيبازي و حقهبازي و زور و رشوه دادن و اينها نميشود، فقط آنچه ميشود توبه است، اگر توبه كند آن پرونده بد نابود ميشود.

حضرت آيتالله مظاهري گفت: از قرآن فهميده ميشود كه فرشتگان ديگري براي حفظ جان ما همراه ما هستند، خداوند نسبت به بندگانش رأفت و كرامت دارد و بسيار اشتباه است كه انسان معصيت اين خداوند را انجام دهد، اين ملائكه براي كمك كردن به انسان آمدهاند آنها آمدهاند حافظ انسان باشند و خداي ناكرده اين فرد تهمت ميزند و غيبت ميكند و به نامحرم نگاه ميكند.

وي با بيان اينكه ما همچنين در محضر پيامبر اكرم(ص) و ائمه طاهرين(ع) هستيم، ابراز كرد: خداوند در دنيا ستارالعيوب است، پروردگار عالم اگر بديهاي ما را رو بيندازد، به قول امام سجاد(ع) در دعاي ابوحمزه ثمالي چه رسوايي ميشود، در روز قيامت ديگر اينگونه نيست كه اعمال انسان پوشيده بماند، در قيامت اعمال انسان آشكار ميشود، قرآن اينها را براي اين ميگويد كه انسان گناه نكند و توجه كند كه ارتباطش با خداوند عالي باشد و به دنبال هوا و هوس نرويم./201/914/ب1

ارسال نظرات