۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۶۲۲۸۹
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی؛

کاروان های زائران پیاده ساماندهی می شوند

حجت الاسلام نمازی درباره ساماندهی کاروان های پیاده گفت: هر کاروان پیاده به عنوان یک هیأت مذهبی باید به شورای شهرستان مراجعه کند و از فرمانداری اجازه بگیرد تا این حرکت تبلیغی بهتر از سالهای گذشته برگزار شود.
زائرین پیاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام حسین نمازی، معاون آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در همایش طلایه داران هدایت، ویژه اعزام مبلغان دهه آخر صفر امروز 28 آبان در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ستاد فرهنگی تبلیغی در دهه آخر صفر تشکیل شده است.

پیاده روی اربعین باید در قله بماند

وی درادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، خدمت رسانی به مردم را از وظایف روحانیان برشمرد وگفت: برای خدمت به مرم از سوی پیامبر اکرم(ص) هم سفارش های فراوانی شده است.

حجت الاسلام نمازی با بیان اینکه در آخر صفر، کاروانهای پیاده زائر شکل گرفته است، تصریح کرد: در واقع کاروان های پیاده زائر فرصتی را برای خدمت رسانی به این زائران برای همه به وجود آورده است.

وی با تأکید بر این مطلب که پیاده روی اربعین باید در قله بماند، اظهار کرد: نباید بین پیاده روی زائران رضوی و پیاده روی اربعین مقایسه انجام داد و این دو را در یک سطح آورد و باید مراقبت بر این اصرارهای همانند سازی این دو مراسم داشته باشیم.

شما روحانیان باید در این فرصت مردم را ملکوتی کنید

معاون آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر ابعاد مثبت این پیاده روی می توان به فراهم سازی فرصت اصلاح اشاره کرد و شما روحانیان باید در این فرصت مردم را ملکوتی کنید.

وی با بیان اینکه اگر در کنار خدمات رفاهی ارائه شده به زائران پیاده، فرصت اصلاح را در زمان های بیکار ی برای آنها از سوی روحانیان مغتنم شمرده نشود، ضرر کرده ایم، گفت: اگر توجه به سمت معنویت و زیارت عارفانه در این سفر زائران به وجود نیاید در واقع ما کم کاری کرده ایم.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد:  اگر خدمت فرهنگی و دینی در این مسیر صورت نگیرد  این خسارت بزرگی است و این وظیفه سنگین بر عهده روحانیان است.

وی درادامه درباره فعالیتهای فرهنگی تبلیغی در آخر صفر گفت: امسال برای موضوع فرهنگی و تبلیغی با رویکرد جدید در شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی هماهنگی بین دستگاههای تبلیغی وجود آمده است.

تشکیل حلقه های معرفت در کاروان های زائران پیاده

معاون آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این فرصت تبلیغی در کاروان های زائر پیاده با منبر سبک آن متفاوت است، تصریح کرد: در این فرصت امکان سخنرانی نیست و بهترین فرصت تبلیغی است که حلقه های معرفت تشکیل شود.

وی با بیان اینکه حضور روحانیان در این ایستگاهها موثر است، اظهارکرد: باید این حرکت کاروان های پیاده ازمبدأ تا مقصد و برعکس تبدیل به فرصت انجام مناسک بشود و زائرانی که با حال و هوای معنوی وارد شدند توشه ای برای یکسال خودشان ذخیره کند و بازگردند.

حجت الاسلام نمازی درباره ساماندهی کاروان های پیاده گفت: هر کاروان پیاده به عنوان یک هیأت مذهبی باید به شورای شهرستان مراجعه کند و از فرمانداری اجازه بگیرد تا این حرکت تبلیغی بهتر از سالهای گذشته برگزار شود./934/202ب2

ارسال نظرات