۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۶۲۶۲۱
حجت الاسلام سالک در گفت وگو با رسا:

نتیجه بی توجهی به اقتصاد مقاومتی تسلیم در برابر دشمن است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی توجه به استحکام اقتصادی را ضروری دانست و گفت: اگر توجه به اقتصاد مقاومتی توجه نکنیم تبدیل به یک عده مصرف کننده می شویم.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، استحکام درونی نظام را امری ضروری دانست و گفت: نخستین جریان استحکام درون تشکیلاتی یک نظام عبارت از استحکام اعتقادی و ایمانی آحاد مردم به مکتب، مرام و نظام حاکم است.

وی افزود: هرچه رشد اعتقادی به خداوند متعال و اصول ارزشی در یک نظام حاکمیتی همانند حکومت جمهوری اسلامی بالاتر تر رود مردم از حیث اعتقاد و ایمان محکم و مستحکم خواهند بود و دشمن دیرتر می تواند در مسائل اعتقادی، فکری و اخلاقی نفوذ کند که این استحکام بسیار مهم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دشمنان ما اعتقاد و ایمان جامعه را هدف قرار داده اند، اظهار داشت: با گسترش عرفان های نوظهور، با رشد سایت ها و ماهواره ها و تنظیم برنامه های گوناگون روی سه مسأله اساسی کار می کنند که عبارت از سست کردن پایه های اعتقادی مردم نسبت به دین و اسلام ناب، تضعیف بنیه های ایمانی جامعه نسبت به حاکمان و مسؤولان اجرایی کشور و تلاش برای بنیان کنی و هدف قرار دادن مسائل اخلاقی و خانوادگی است.

وی ادامه داد: اگر استحکام خانواده و اخلاق از بین برود و تبدیل به ضد اخلاق و ضد ارزش ها شود و از طرفی سستی ایمان و اعتقادات حاصل شود دیگر استحکامی در کار نخواهد بود، نخستین مطلبی که دشمن تلاش می کند تا استحکام درون تشکیلاتی نظام را از بین ببرد روی همین مسائل اصلی است؛ مهم ترین استحکام درونی مسال ایمانی، اعتقادی، اخلاقی و خانواده است.

حجت الاسلام سالک با اشاره به لزوم استحکام اقتصادی ابراز داشت: اگر اقتصاد ما وابسته به شرق و غرب عالم باشد هرگاه که دشمنان ما اراده کنند تا مانع از رشد اقتصادی کشور شوند می توانند اما اگر اقتصاد کشور خودکفا، درون زا و متکی بر سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری باشد ما را از وابستگی بی نیاز می کند.

وی عنوان کرد: این موضوع مسأله حیاتی ما است، استحکام اقتصادی ما به تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از مجموعه ظرفیت های داخلی کشور اعم از نیروهای انسانی و نخبگان و متفکران دینی، استفاده از سرمایه گذاری های داخلی، استفاده از فن و فناوری و رشد دانش بنیان و همچنین مسائلی است که ما را در تراز انقلاب و سطح جهانی معرفی خواهد کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: اگر به اقتصاد مقاومتی توجه نکنیم تبدیل به یک عده مصرف کننده تبدیل می شویم و پس از مدتی تسلیم دشمن از طریق اقتصادی خواهیم شد کما این که تحریم های اقتصادی با هدف فلج کردن اقتصاد داخل کشور است؛ بنابراین استحکام اقتصادی سبب می شود که استحکام ایمانی، اعتقادی و اخلاقی جامعه هم رشد کرد چون اگر بیکاری باشد تبدیل به فساد و توقف مسائل زندگی از قبیل ازدواج و مسکن می شود.

وی اضافه کرد: اگر افراد بیکار باشند و دست خود را به بیگانگان دراز کنند طبیعی است که دشمن نفوذ می کند از این رو رسالت مسؤولان و نخبگان کشور تلاش برای استحکام اقتصادی بر اساس24 سیاست ابلاغی با هدف خودکفایی، رقابت جهانی و مجموعه ظرفیت های داخلی است البته این بدان معنا نیست که از ظرفیت های بیرون کشور استفاده نکنیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به استحکام صنعتی و مسائل مربوط به آن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ما در دوران تحریم سی و چند ساله توانستیم به قدرت بازدارندگی برسیم، همچنین توانستیم در جهت سطح بین المللی حضور خود را چنان معرفی کنیم که بر خلاف اراده دشمن که تلاش می کرد ایران را منزوی کند نه تنها منزوی نشدیم بلکه با قدرت بیشتری در صحنه بین المللی و قدرت بازدارندگی در بعد صنایع رسیدیم که مسأله ای مهم است.

وی افزود: باید رشد علمی را در داخل کشور در سطح جهانی هدف قرار دهیم، این موضوعی است که باید به آن توجه کرد، استحکام درون تشکیلاتی باید بر اساس رشد علمی، آگاهی و بصیرت انجام شود.

حجت الاسلام سالک با بیان این که برگشت استحکام درون تشکیلاتی یک نظام به رشد بصیرت افزایی و آگاهی ها از محیط پیرامونی و جهانی است، اظهار داشت: اگر از نقشه هایی که دشمنان برای پیرامون ما در نظر می گیرند و مطرح می کنند غافل باشیم ضربه اش را خواهیم خورد.

وی ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب هشدار دادند کسانی که امروز مجذوب آمریکا هستند باید بدانند که آمریکا گرفتار یک پوسیدگی درونی است و پیش بینی می کنیم که آمریکا دچار فروپاشی خواهد شد، امروز بیش از 10 تظاهرات علیه ترامپ در سطح آمریکا و حتی کشورهای اروپایی برگزار می شود که نشان دهنده فروپاشی درون تشکیلاتی نظام های سلطه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این که ان شاء الله شاهد فروپاشی آمریکا و اروپا همانند شوروی سابق خواهیم بود، اظهار داشت: این مقدمه ای برای این است که بتوانیم در برابر سلطه جهانی، اسرائیل و آمریکا بایستیم که ما می توانیم./1323/ت302/ج

ارسال نظرات