۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۶۳۳۴۸
آیت الله غروی مطرح کرد؛

برخی جریان ها در صدد بهره گیری جناحی از آیت الله موسوی اردبیلی بودند

عضو شورای عالی حوزه های علمیه از تلاش برخی جریان ها به منظور بهره گیری جناحی از مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی خبر داد که البته آن مرحوم با هوشیاری و صلابت در مسیر انقلاب، امام و رهبری ثابت قدم ماند.
آیت الله سید محمد غروی

آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله موسوی اردبیلی گفت: ایشان شخصیتی علمی و انقلابی بودند که از آغاز نهضت با امام راحل  همگام و همراه بودند.

وی افزود: ایشان از افرادی به شمار می روند که در ابتدای انقلاب از سوی حضرت امام به عنوان عضوی از شورای انقلاب منصوب شده بودند، به دلیل جایگاه علمی و جهاتی که آیت الله موسوی اردبیلی داشتند بعد از شهادت مرحوم شهید بهشتی ریاست قوه قضاییه از سوی حضرت امام به ایشان واگذار شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های حضرت آیت الله موسوی اردبیلی اظهار داشت: یکی از ویژگی های ایشان این بود که توانستند نیروهای کیفی خوبی را از حوزویان جذب و وارد دستگاه قضایی کنند.

وی ادامه داد: بعدها هرچند که نیروهای خوبی وارد دستگاه قضایی شدند اما شخصیت هایی که آیت الله موسوی اردبیلی وارد دستگاه قضایی کردند واقعا از برجستگی علمی و جایگاه خاصی برخوردار بودند.

آیت الله غروی با بیان این که آیت الله موسوی اردبیلی همواره در مسیر افکار و خط امام حرکت داشتند، ابراز داشت: پس از رحلت حضرت امام ایشان تصمیم گرفتند که در ادامه به قم مشرف شوند و به دلیل جایگاه علمی و جهات گوناگونی که داشتند در زمره مراجع تقلید قرار می گرفتند.

وی عنوان کرد: در تمام این مدت هم علی رغم برخی بی توجهی ها و این که برخی جریانات می خواستند از آیت الله موسوی اردبیلی در مسائل مختلف بهره بگیرند اما ایشان از صلابت و جایگاه خاصی برخوردار بودند که هیچ گاه از مسیر انقلاب و حمایت از رهبری و نظام فاصله ای نگرفتند که از نکات بسیار مثبت ایشان تلقی می شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ایشان سالیان دراز خدماتی نسبت به انقلاب و نظام داشتند و بعد در جایگاه مرجعیت تدریس و تألیفاتی در زمینه فقه باقیات الصالحاتی بود که از خود باقی گذاشتند، فرزندان خوبی که ایشان دارند برخی از آن ها از افاضل و مدرسان حوزه هستند.

وی اضافه کرد: وفات آیت الله موسوی اردبیلی ثلمه و رخنه ای در حوزه های علمیه و اسلام بود که امیدواریم ان شاءالله این رخنه ها با الطاف الهی پر شود، خداوند روح ایشان را با اجدادشان محشور کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات