۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۶۵۵۹۲
در همایش وقف و رسانه؛

خبرگزاری رسا به‌عنوان برترین رسانه خراسان شمالی در امور اوقاف معرفی شد

در همایش وقف و رسانه که همزمان با دهه وقف در بجنورد برگزار شد، خبرگزاری رسا به‌عنوان برترین رسانه مجازی استان خراسان شمالی در امور مربوط به اوقاف و امور خیریه معرفی شد.
همایش وقف و رسانه - تجلیل از مدیر خبرگزاری رسا در خراسان شمالی همایش وقف و رسانه - تجلیل از مدیر خبرگزاری رسا در خراسان شمالی همایش وقف و رسانه - حجت الاسلام صفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عصر امروز و همزمان با آخرین روز از هفته وقف، همایش وقف و رسانه خراسان شمالی با حضور اصحاب رسانه، مسؤولان اوقاف و خیران و واقفان در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد که در این همایش خبرگزاری رسا به‌عنوان برترین رسانه مجازی خراسان شمالی در امور مربوط به اوقاف و امور خیریه معرفی شد.

در این همایش از هادی رحیمی کوهستان، مدیر خبرگزاری رسا در خراسان شمالی به دلیل کسب عنوان برترین رسانه مجازی استان در امور اوقاف به‌صورت ویژه تجلیل و از سایر رسانه‌های فعال در عرصه وقف هم قدردانی شد.

ضرورت هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفري، معاون فرهنگي و اجتماعي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان خراسان شمالي، در این همایش با قدرداني از فعالان رسانه‌ای عرصه بقاع متبركه و موقوفات، گفت: وقف يكي از اصول ارزشي ديني است که اگر با توجه به نيازهاي روز جامعه صورت گیرد؛ بسياري از مشكلات جامعه را حل می‌کند.

وي اظهار كرد: هم‌اکنون 70 درصد از پنج هزار و 464 موقوفه موجود در خراسان شمالي با نيت اطعام و عزاداري امام حسين (ع) ثبت شده؛ ازاین‌رو لازم است با ارتقای سطح آگاهي مردم و اطلاع‌رسانی نسبت به نيازهاي روز و مسائل و مشكلات اقتصادي و فرهنگي جامعه، توجه خیران و واقفان را به‌سوی وقف با نیات روز جامعه سوق دهيم.

حجت‌الاسلام صفری با اشاره به اینکه در هشت‌ماهه سال جاري هزار و 442 وقف جديد در كل كشور ثبت شده است، افزود: از این تعداد 55 وقف جديد مربوط به استان خراسان شمالي است كه از مجموع اين تعداد هم 11 وقف با توجه به نيازهاي جديد جامعه ثبت شده است.

وي با تأکید بر ترویج فرهنگ ثبت وقف جديد متناسب با نيازهاي جامعه، اضافه كرد: اين وقف‌ها در راستای كمك به ازدواج جوانان، تأمین جهيزيه، احياي فرهنگ قرآني، ساخت خوابگاه دانشجويي، كمك به يتيمان و خانواده‌های بي‌سرپرست و بد سرپرست، حوزه دارو و درمان و ساير موارد به ثبت رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام صفری تصریح کرد: تعداد موقوفات موجود در استان نشانه موفقيت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در آگاهي بخشي و بصيرت افزايي مردم است.

وي تصريح كرد: هدف اصلي وقف كسب رضاي خدا و محرومیت‌زدایی و مبارزه با فقر بوده و با شعار اقتصاد مقاومتي رهبر معظم انقلاب همخواني دارد.

حجت‌الاسلام صفری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش رسانه‌ها در ترويج فرهنگ وقف و هدایت وقفهاي جديد به سمت نیازهای روز جامعه، گفت: رسانه‌ها درزمینهٔ گسترش فرهنگ وقف نقش بسزايي دارند و با نهادينه كردن فرهنگ وقف و ایجاد همبستگي بین مردم برای مبارزه با مصرف‌گرایی و لوكس گرايي كمك بزرگي به جامعه خواهند كرد./202/9314/ب1

ارسال نظرات