۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۶۵۷۶۳
به مناسبت هفته پژوهش؛

کرسی های نقد علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مناسبت هفته پژوهش کرسی های نقد علمی را در حاشیه دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می کند.
کرسی نقد علمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی جلسات نقد علمی را به مناسبت هفته پژوهش در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی به مدت 5 روز از شنبه 20 آذر تا پنجشنبه 25 آذر در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می کند.

بر اساس این گزارش نخستین جلسه نقد علمی با موضوع «تبیین فلسفه غیبت با رویکرد تاریخی» با ارائه حجت الاسلام غلامرضا بهروزی لک و با نقد حجج اسلام حسی الهی نژاد و مجتبی کلباسی و دبیری علمی حجت الاسلام رحیم کارگر برگزار خواهد شد.

گفتنی است کرسی نقد تبیین فلسفه غیبت با رویکرد تاریخی به همت اداره همکاری های علمی و پژوهشی پژوهشکده مهدویت و اینده پژوهی در روز شنبه از ساعت 15 تا 17 خواهد بود.

دومین کرسی نقد با موضوع «رویکردهای نوین در نمایه سازی منابع اخلاق اسلامی بر اساس اصطلاح نامه» خواهد بود که با ارائه حجت الاسلام سید تقی واردی و نقد حجج اسلام سید مهدی مجیدی و نظامی و دبیری علمی حجت الاسلام مهدی نجیبی برگزار خواهد شد.

این کرسی که به همت پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی برگزار می شود در روز شنبه 20 آذر از ساعت 18 تا 20 خواهد بود.

در ادامه کرسی های نقد علمی در روز یکشنبه از ساعت 15 تا 17 کرسی نقدی با موضوع «نقش آموزه های دینی در هنر و معماری اسلامی» با ارائه اصغر منتظر القائم و نقد حجت الاسلام تقی قرائتی و رضا کرمی و دبیری علمی حجت الاسلام محمد غفوری و به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

چهارمین کرسی نقد علمی به نقد کتاب «نقش مربی در تربیت اسلامی معنوی» اختصاص یافت که با ارائه حجت الاسلام محمد عالم زاده نوری و نقد علی لطیفی و سلیمان خاکبان و به همت مرکز اخلاق و تربیت پژوهشکده دفتر تبلیغات اسلامی در روز یکشنبه 21 آذر از ساعت 18 تا 20 برگزار خواهد شد.

بعدازظهر سومین روز نمایشگاه از ساعت 15 تا 17 کرسی نقدی با موضوع «نقش قواعد فقه سیاسی در تعامل با سازمان های بین المللی» با ارائه حجت الاسلام روح الله شریعتی و با نقد حجج اسلام والمسلمین سید مصطفی میر محمدی و سید سجاد ایزدهی و با دبیری علمی حجت الاسلام علی اصغر نصرتی به همت پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد.

کرسی «نقد دیدگاه امیر معزی درباره عرفان شیعی» در روز دوشنبه 22 آذر 95 با ارائه محمد سوری، و نقد حجت الاسلام امینی نژاد و ابراهیم علیپور و دبیری علمی ذوالفغار ناصری به همت پژوهشکده فلسفه و کلام دفتر تبلیغات اسلامی از ساعت 18 تا 20 برگزار می شود.

هفتمین کرسی نقد علمی با موضوع «بررسی نظریه تنصیص» با ارائه حجت الاسلام مصطفی صادقی و نقد حجت الاسلام محمدکاظم رحمان و دبیری علمی حجت الاسلام سید قاسم رزاقی موسوی به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) در روز سه شنبه از ساعت 15 تا 17 است.

در ادامه کرسی های نقد علمی سه شنبه شب از ساعت 18 تا 20 کرسی نقدی با موضوع «نادرستی سقط جنین برمبنای هدیه بودن جنین از سوی خدا» با ارائه حجت الاسلام علیرضا آل بویه و نقد محمدتقی اسلامی و طیب حسینی و دبیری علمی ابراهیم علیپور به کوشش پژوهشکده فلسفه و کلام دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

نهمین کرسی نقد علمی با موضوع «چیستی کارآمدی و نظام مسائل سیاسی آن در جمهوری اسلامی ایران» با ارائه علیرضا زهیری و نقد غلامرضا موسوی و رضا عیسی نیا و دبیری علی اکبر معلم به همت پژوهشکده علوم و اندیشه اسلامی در روز چهارشنبه 24 آذر 95 از ساعت 15 تا 17 خواهد بود.

آخرین کرسی نقد علمی با موضوع «الزامات تکوین تمدن نوین اسلامی» با ارائه حجج اسلام جمالی، نوروزی و امیدی و نقد محمدرضا بهمنی و احمد رهدار و دبیری حجت الاسلام عباس حیدری پور به کوشش مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی از ساعت 18 تا 20 چهارشنبه 24 آذر 95 برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است کرسی های نقد علمی زیر نظر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و در حاشیه دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود و مکان آن در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی در ابتدای خیابان معلم است./843/ت302/ب1

ارسال نظرات