۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۴۶۵۸۵۷
استاد حوزه علمیه سیرجان:

آمادگی مردم برای غیبت امام دوازدهم مهمترین کار امام حسن عسکری بود

استاد حوزه علمیه سیرجان با اشاره به این که آمادگی برای غیبت امام زمان از نقش های اساسی امام حسن عسکری(ع) بود، گفت: یکی از برنامه های دشمن این بود که امامِ بعد از امام حسن عسکری(ع) را به شهادت برسانند زیرا فهمیده بودند که فردی از اهل پیامبر تمام حکومت های ظالم را از بین می برد.
شهادت امام حسن عسگری  تسلیت باد

حجت الاسلام محمد علی مظفری، استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: بیشترین عمر امام حسن عسکری(ع) در پادگان های نظامی بوده است.

وی افزود: امام حسن عسکری در سن 27 سالگی  در زمان خلیفه عباسی به شهادت رسیده که مردم شیعه باید به احترام این امام بزرگوار، از بعضی از کارها همچون عروسی پرهیز کنند.

حجت الاسلام مظفری با بیان این که هیچ امامی در زمان زندگی خود باطل را نپذیرفت و همیشه حق را به مردم، بیان می کردند، اظهار داشت: در روایات نقل شده که امام حسن عسکری(ع) نتوانست در عمر زندگانی خود به حج برود که این بحث نشان می دهد که اهل بیت(ع) زیر فشار ظلم بودند و نمی توانستند به هر جایی بروند.

وی با اشاره به این که آمادگی برای غیبت امام زمان(ع) از نقش های اساسی امام حسن عسکری(ع) بود، گفت: یکی از برنامه های دشمن این بود که امامِ بعد از امام حسن عسکری(ع) را به شهادت برسانند زیرا فهمیده بودند که فردی از اهل پیامبر تمام حکومت های ظالم را از بین می برد.

استاد حوزه علمیه سیرجان با اشاره به این که امام حسن عسکری(ع) توانست وظیفه خود را که حفظ امام زمان(ع) از دشمن بود، را به طور موفق اجرایی کند، بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) توانست امام زمان را به افراد خاصی نشان دهد و مردم را از غیبت امام بعد از خود، مطلع کنند.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) در زمان عمر خود افرادی را به نیابت از خود به شهر های مختلف همچون قم می فرستاد تا بتوانند به سؤال های مردم جواب داده و وجوهات را از مردم بگیرند.

حجت الاسلام مظفری با بیان این که شهادت در سبک زندگی ایرانی ها به وسیله ای برای رسیدن به خدا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: مردم بدانند که شهادت های اهل بیت(ع) باید راهی برای رسیدن به خدا باشد تا بتوانیم با شناخت اهل بیت(ع) به خدا برسیم.

وی در پایان گفت: اهل بیت(ع) همیشه در زندگی خود حرف حق را زده و کسی که بتواند زندگی خود را بر اساس فرمایشات اهل بیت(ع) بسازد می تواند زندگی اخروی و دنیوی خوبی را برای خود بسازد./9707/303/ب2

ارسال نظرات