۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۶۵۸۸۶
مدیر حوزه علمیه هرسین:

انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام و نهادینده شدن ارزش ها است

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین با اشاره اینکه اندیشه مهدویت در مـذهـب تـشـیـع از اهمیت والایی برخوردار است، گفت: انتظار فرج انتظار قدرت اسلام و نهادینده شدن ارزش ها است.
حجت الاسلام سید عبدالله قدمی

حجت الاسلام سید عبدالله قدمی مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: یکی از روزهای مهم ماه ربیع الأول، روز نهم این ماه است، نهم ربیع الأول نخستین روز امامت و ولایت یگانه منجی عالم بشریت، امام عصر(عج) است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین تصریح کرد: امام عصر(عج) پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) به این مقام نائل شده اند.

این مسؤول مطرح کرد: اندیشه مهدویت در مـذهـب تـشـیـع بـه دلیـل مسأله امـامـت و جایگاه اعتقادی آن، که در فرهنگ شیعه تداوم رسالت است از اهمیت ولایی برخودار است.

حجت الاسلام قدمی در ادامه افزود: انتظار مهدی موعود انتظار قدرت اسلام و نهادینده شدن ارزش ها است.

وی با استناد به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است.

در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که فرمودند بهترین و با فضیلت ترین اعمال و کارهای امت من، انتظار رسیدن فرج از نزد خدا است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین بیان داشت: روشن است که فرج حقیقی و نهایی برپایی حق و عدل به جای ظلم، ستم و کفر در روی زمین است که تحقق این مسأله طبق آیات قرآن و روایات اسلامی در آخرالزمان به وقوع می پیوندد.

این مسؤول ادامه داد: یکی از شرایط مهم رشد ارزش های الهی، مبارزه با ناهنجاریهای اجتماعی از طریق امر به معروف و نهی از منکر است، به گونه ای که در روایات اهل بیت(ع) آمده که تا آمادگی های لازم فکری و فرهنگی در جامعه برای پذیرش و یاری امام زمان(عج) پدید نیاید، ظهور حضرت محقق نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه در پایان اظهار داشت: از سوی دیگر آمادگی های لازم نیازمند بسترسازی است که افراد برای به دست آوردن مهارت ها و کمالات لازم، در پاکسازی فضای عمومی جامعه باید بیشتر بکوشند تا شرایط لازم برای ظهور آن حضرت فراهم شود./857/303/ب2

ارسال نظرات