۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۶۶۰۵۲
مسؤول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

حفاظت و حراست از میراث امام حسن عسکری رسالت همگانی است

مسؤول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حفاظت و حراست از دین مبین اسلام و نعمت ولایت به عنوان میراث امام حسن عسکری(ع) رسالت همگانی است اما در این زمینه طلاب و روحانیان وظیفه سنگین‌تری دارند.
حجت الاسلام مهرپویان - مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت امام حسن عسکری(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت امام حسن عسکری(ع) که با شرکت طلاب و روحانیان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت شهادت این امام بزرگوار اظهار داشت: وظيفه ما نگهداري و پاسداشت و حفظ ميراث امام حسن عسكري (ع) است.

وي با اشاره به زحمات اين امام بزرگوار اضافه کرد: بحث بسترسازي برای غيبت امام زمان (ع) با توجه به حضور حكومت ظالم بني عباس در آن زمان از دشوارترين و خطیرترین اقدامات امام حسن عسكري(ع) بود.

حجت الاسلام مهرپویان اظهار كرد: در آن دوران دستگاه بني عباس شرايط سختي را براي شيعيان به وجود آورده بود و امام حسن عسكري(ع) بايد فرزند گرامي خود را در خفا به افراد خاص معرفي مي كرد تا شيعيان بعد از ايشان دچار گمراهي و سرگرداني نشوند و از سوي ديگر بايد مواظب مي بود تا حكام زمان متوجه وجود مقدس حضرت مهدي (عج) نشوند.

وی افزود: در آن زمان بسیاری از شيعيان خاص مي آمدند و از امام حسن عسکری(ع) مي پرسيدند که امام بعد از شما كيست؟ همچنين شخصي بنام ابوالاديان مي آيد و همین سوال را می پرسد و امام نیز در جواب می فرماید: سه نشانه به تو مي دهم؛ نخست كسي كه بر من نماز مي خواند حجت بعد از من است، دوم بعد از من كسي كه تو را ديد و به تو گفت جواب سوالات را بمن بده اين رازي است بين من و تو و سوم آن كسي كه هميان را از تو درخواست مي كند حجت است.

حجت الاسلام مهرپویان در ادامه خاطرنشان كرد: امام حسن عسكري(ع) جهاد علمي را محور اصلي براي زنده نگاه داشتن اسلام به  ما معرفي كرد و دين را به عنوان امانت به دست ما سپرد پس ما بايد به خوبي از اين دين مواظبت كنيم.

به گفته وی حفاظت و حراست از دین مبین اسلام و نعمت ولایت به عنوان میراث امام حسن عسکری(ع) رسالت همگانی است اما در این زمینه طلاب و روحانیان وظیفه سنگین‌تری دارند.

حجت الاسلام مهرپويان اضافه كرد: در زمان انقلاب اسلامي ايران زمينه براي تبليغ دين به صورت آزادانه فراهم بوده و این فرصت مناسبي براي شناخت هر چه بيشتر دين و ائمه اطهار (ع) به ویژه سخت كوشي هاي امام حسن عسكري(ع) برای انتقال آموزه هاي دين به نسلهاي بعد است.

وي خطاب به طلاب و روحانيان، اظهار كرد: با توجه به اوضاع مناسب پيش آمده در زمان انقلاب اسلامي برای تبليغ دين و جهاد علمي، اگر شما در تحصيل علم و تهذيب نفس و انتقال آن به ديگران كوتاهي كنيد در مقابل خدا و تك تك افراد مسؤول هستيد و باید در قيامت پاسخگو باشيد.

مسؤول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی يادآور شد: تحصيل علم فقط براي كسب نمره ارزشي ندارد و طلاب بايد مباحث مربوط به امامان و ائمه اطهار(ع) را همواره با خواندن قران و روايات و مباحث مربوط به این بزرگواران مورد مطالعه قرار دهند تا بتوانند اطلاعات صحيح خود را به ديگران انتقال دهند./202/9314/ب1

ارسال نظرات