۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۶۷۸۸۹
عضو پژوهشکده باقر العلوم:

ساده زیستی علما و مراجع را تبلیغ کنیم

عضو پژوهشکده باقر العلوم(ع) تبلیغ ساده زیستی علما و مراجع را راهکاری برای مقابله با جریان دروغین یمانی معرفی کرد.
ساده زیستی علما و مراجع را تبلیغ کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید هادی صالحی در نشستی با عنوان «نقد و جریان شناسی یمانی در جهان اسلام» که با حضور جمعی از نخبگان تبلیغی مشهد و طلاب مدرسه علمیه سلیمانیه در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد با تأکید بر اینکه باید ساده زیستی علما و مراجع تقلید را در ضمن منبر تبلیغ کنیم، گفت: این کار علاوه بر مقابله با شایعات معاندان و دشمنان شیعه، ادعاهای یمانی دروغین را نیز برملا خواهد کرد.

وی شفا دیدن، ضربه خوردن از دین و مذهب خود و مشاهده ساده زیستی مراجع تقلید و بزرگان شیعه را اصلی ترین علل گرایش پیروان سایر ادیان و مذاهب به تشیّع برشمرد و تصریح کرد: لازم است طلاب شهرستانی حداقل به صورت اردویی به قم و مشهد بروند و از نزدیک زندگی عالمان بزرگ شیعه را ببینند و آن را به گوش مردم برسانند.

عضو پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با اشاره به این که جریان یمانی در اولین گام از فعالیت های خود مستبصرین و رهیافتگان به مذهب تشیع را هدف قرار دادند، عنوان کرد: هدف اصلی این جریان خودساخته، نفوذ در حوزه های علمیه و در میان طلاب است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که یمانی دروغین ادعا می کند که مراجع تقلید شیعه از جمله موانع اصلی ظهور حضرت مهدی(عج) هستند، گفت: او هم چنین در ادعاهایی باطل خود را قائم، بیعت گیرنده بین رکن و مقام، دارای عصمت، عالم بر علم اولین و آخرین، وزیر حضرت حجت و جانشین ایشان معرفی می کند.

این کارشناس فرق و ادیان ارتباط گیری وی با پیروانش از طریق فضای مجازی، ادعای غیبت و عدم پاسخ به مناظرات برخی مراجع را از دیگر نشانه های کذب این جریان دروغین برشمرد و اظهار کرد: یمانی کذّاب استخاره و خواب را مهم ترین روش های اثبات حقانیت خود معرفی کرده است، در حالی که هیچ کدام از اولیاء و انبیای الهی برای شناساندن خود به مردم به چنین ابزارهایی متوسل نشده اند.

وی تصریح کرد: نهادهای حوزوی باید دارای تشکیلاتی فعال برای رصد مسائل ویژه و جریان ساز جهان اسلام و حفاظت از حریم شیعه و عالمان دین باشند.

حجت الاسلام صالحی در پایان این نشست علمی با معرفی برخی از کتاب های تألیف شده از سوی عالمان اهل سنت و دانشمندان مسیحی در مورد شخصیت حضرت زهرا(س)، ابراز کرد: لازم است در ایام تبلیغی فاطمیه چنین کتاب هایی به مردم معرفی شوند و حتی الامکان نمایشگاه هایی در این رابطه برگزار شود./864/202/ب2

ارسال نظرات