۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۴۶۸۲۵۹
آيت الله نمازي:

نبايد در هاضمه استكبار جهانی هضم شويم

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: نبايد در هاضمه استكبارجهاني هضم شويم، بلكه بايد با جبهه باطل بجنگيم چرا كه استكبار جهاني به دليل اين‌كه مي خواهد دنيا را تحت سلطه داشته باشد ما را رها نخواهد كرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آیت الله نمازی

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در ديدار با اعضاي برگزاري يادواره شهداي روحاني شهرستان كاشان و آران و بيدگل، با اشاره به تنظيم مصوبه توسعه فرهنگ ايثار و شهادت در مجمع تشخيص مصلحت نظام به فرمان رهبري و ابلاغ آن به سه قوه، گفت: در اين مصوبه يك شوراي عالي براي توسعه فرهنگ ايثار و شهادت تعريف شده كه جلسات آن با مسؤوليت رييس جمهور و عضويت تعدادي از وزرا، نيروهاي مسلح، كميسيون فرهنگي مجلس و يك نماينده از حوزه علميه برگزار مي شود.

وي افزود: هدف از توسعه فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه براي اين است كه شهادت را فنا ندانيم، بلكه شهادت را حيات بدانيم و جوانان خود را با تفكر فرهنگ ايثار و شهادت آشنا كنيم.  

به گفته وي، فلسفه دفن شهداي گمنام در دانشگاهها نيز متكي برتفكر فكري و سياسي است ، هرچند كه برخي از جوانان اوايل  مخالفت مي كردند كه چرا مرده به دانشگاه مي آورند در حاليكه شهدا زنده هستند.

نماينده ولي فقيه دركاشان با تأكيد بر اينكه، جامعه دانشجويي ما بايد بداند شهادت فناي في الله است، اظهار داشت: اقتدار يك امت در سايه استقلال است و استقلال داشتن هم بدون هزينه دادن ميسر نمي شود و همانگونه كه امام حسين(ع) هزينه اسلام را داد و اسلام تا به امروز شارژ باقي مانده است، اگر ما هم مي خواهيم مقتدر و عزتمند باشيم بايد هزينه بدهيم.

آيت الله نمازي ادامه داد: استكبار جهاني تا ما را به قهقرا و دوران جاهليت قبل از انقلاب برنگرداند ول كن نيست، بنابراين فلسفه توسعه فرهنگ ايثار و شهادت از سوی رهبري بايد تحليل و تفسير شود، از اين رو برگزاري شهداي روحانيت و كنگره شهداي منطقه و  هدف و فلسفه و پيام دفن شهداي گمنام در دانشگاهها بايد بيان شود.  

وي در ادامه با اشاره به اينكه، خداي واجب الوجود، انسان ممكن الوجود را خلق كرده تا به كمال برسد و كمال ممكن الوجود نيز فاني في الله شدن است، ادامه داد: رمز عظمت جايگاه شهدا در همين يك كلمه است چرا كه اگر قرار است انسان فدا شود، چرا فداي مال و ثروت و قدرت و منصب و شهرت شود، وقتي  بهترين وجود، واجب الوجود است اگر بنا است فنا شويم، فناي خدا و قرباني خدا شويم.

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به اين گفته اساتيد اخلاق حوزه كه اوج عظمت انسان، لحظه اي است كه به خاك مي افتد، گفت: بالاترين جايگاه انسان، زماني است كه در برابر عظمت خالق خود به خاك مي افتد و  قرباني خدا و در راه خدا به شهادت مي رسد.

نماينده ولي فقيه در كاشان، گفت: سخن براي شهيدان فراوان است اما  تاكنون براي جوانان بيان نشده است و بزرگان ما نيز هرچه دارند در ذهن و سينه هاي آنها است و فرصت بيان آن را نداشته اند در حالي كه ما جوان هاي خوبي داريم كه فطرت آنها پاك است.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه نگاه رهبر معظم انقلاب در عمود زمان و افق آينده دور اين است كه  همانگونه كه حق و باطل از آغاز با هم درگير بودند تا پايان نيز با يكديگر درگير خواهند بود، عنوان كرد: پرونده نبرد حق با باطل هيچگاه مختومه نخواهد شد.

وي افزود: طي 14 قرن گذشته از صدر اسلام تا قرن حاضر، شيعه هميشه مورد تهديد و هجوم دشمن قرار داشته است و هرچند در دوره صفويه جايگاهي را براي اهل بيت(ع) قائل شدند كه اين از استثنائات تاريخ بوده است.

نماينده ولي فقيه دركاشان، اظهارداشت: نگاه رهبري به آينده جهان و امت اسلامي اين است  كه اگر قرار باشد جايگاه امت اسلامي، جايگاهي باشد كه قرآن تعريف كرده است نبايد در هاضمه استكبارجهاني هضم شويم، بلكه  بايد با جبهه باطل بجنگيم چرا كه استكبار جهاني به دليل اينكه مي خواهد دنيا را تحت سلطه داشته باشد ما را رها نخواهد كرد.

آيت الله نمازي ادامه داد: تمامي جنگهاي جهان و جنگ در خاورميانه، عراق و سوريه و يمن و فلسطين براي اين است كه منطقه را تحت سلطه خود داشته باشند، بنابراين استكبار جهاني ما را رها نخواهد و ما نيز زير بار سلطه آنها نخواهيم رفت چرا كه ما از مكتب عاشورا و كربلا هستيم كه امام حسين(ع) به شهادت رسيد اما زير بار ذلت نرفت؛ شهادت راه انبيا و اوليا خدا است.

شايان ذكر است، شهرستان كاشان و آران و بيدگل طي 8 سال دفاع مقدس يكصد و سه شهيد طلبه و روحاني را تقديم اسلام و انقلاب اسلامي كرد./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات