۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۷۳۷۲۱
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

برجام آفتی بزرگ برای کشور و ملت است/ قطع امید از بیرونی ها تنها راه رسیدن انقلاب به مقصد نهایی

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری پيرامون مسأله برجام گفت: برجام يک آفت بزرگ برای اين کشور و ملت بود که دستاوردش در برابر ضايعاتش به مراتب ناچيز است.
امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین نکونام حجت الاسلام والمسلمین نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با توصيه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به اینکه مؤمن و اهل تقوا نگاهش به دنیا مولدانه است نه سودجویانه، گفت: مؤمن تمام تلاشش را می‌کند که دنیا تولیدگری ماهر باشد و در منفعت‌ طلبی از دنیا به حداقل اکتفا می ‌کند.

وی با اشاره به فرمایش امام علی(ع) که اوج شقاوت را بزرگ شمردن چیزی دانست که خدا و پیامبر آن را کوچک می‌ شمرند، افزود: کسانی که به پستهای دنیوی و شهرت دنیا دل بسته‌اند، بداند بدترین شقاوت را مرتکب شده‌اند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه پيرامون مسأله برجام گفت: برجام يک آفت بزرگ برای اين کشور و ملت بود که دستاوردش در برابر ضايعاتش به مراتب ناچيز است.

حجت الاسلام والمسلمين نکونام با تأکید بر اینکه مسؤولان هر چه سريعتر مسأله برجام را خاتمه بدهند و به درون کشور بپردازند، افزود: آمریکا نقض عهد خود در برجام را نپذیرفت و گریخت؛ مسأله برجام در دست‌انداز مانده و پیچیده شده است که انشاالله با تدبیر و تبعیت از رهبری این قضیه حل و درسی برای آیندگان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نباید به بیرونی‌ها امید داشت که چیزی به ما بدهند زیرا هر چه به ما بدهند در مورد آن هرجور که بخواهند عمل می‌کنند و تا مسائل دست خودمان نباشد فایده ندارد؛ باید از بیرونی‌ها قطع امید کرد تا انقلاب به هدفی که می ‌خواهد برسد.

وی همچنین به ارتحال مرحوم آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره و ایشان را شخصیتی عظیم القدر عنوان کرد و افزود: ایشان حق بزرگی به گردن انقلاب دارد و خدمات ارزشمندی را به انقلاب و مردم داشته است که مردم نیز با قدرشناسی در تمام نقاط کشور برای ایشان مراسم یادبود گرفتند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به پیام ارزشمند رهبری برای رحلت آیت ‌الله هاشمی، تصریح کرد: رهبر انقلاب در پیامشان ایشان را رفیق دیرین، همسنگر، همکار نزدیک، همرزم 59 ساله، از نسل اول مبارزان ضدستم شاهی، دارای هوش وافر و رنج‌دیده خواندند.

وی با تأکید بر اینکه گفتمان حاکم در جامعه یکی است، اظهار کرد: گفتمان‌ها در جامعه باید مطرح باشند اما گفتمان حاکم تنها باید گفتمان ولی امر مسلمین و رهبری با تأسی از قرآن باشد.

حجت الاسلام والمسلمين نکونام خاطرنشان کرد: مرحوم آیت ‌الله هاشمی سعه‌ صدر زیادی داشتند و در مسائلی که با رهبری اختلاف ‌نظر پیدا می‌کردند تابع فرمان رهبری بودند.

وی در ادامه با اشاره به 29 دی‌ ماه روز غزه و روز هوای پاک، تصریح کرد: هوای پاک عامل حیات است و جای بازی گری و مسائل سیاسی نیست؛ اگر برخی‌ها هوای ناپاک فرهنگی را احساس نمی‌کنند و نمی‌دانند چه خطری دارد اما هوای ناپاک زمین ملموس است و این هوای ناپاک بلای جان مردم و کشور است و باید عاقلانه و با همفکری با کشورهای همسایه این مسأله حل شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین روز غزه را روز زنده نگه ‌داشتن مظلومیت مردم غزه در اذهان عمومی بشر دانست و اظهار کرد: کسانی که مدعی حقوق بشر هستند به مردم غزه ظلم می‌کنند، اگر مظلومیت غزه فراموش گردد آمریکا و اسرائیل و ستمگران به اهداف خود رسیده‌اند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: غزه زنده است هرچند پشت دیوارهای بلند باشد و اسرائیل و ستمگران مرده هستند هرچند غرق سلاحهای شیمیایی و اتمی باشند؛ این وعده خداست و تحقق آن در سایه استقامت است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به روز 26 دی‌ماه سالروز فرار شاه خائن از کشور اشاره کرد و ادامه داد: با حمایت مردم توطئه آمریکا در کشور خنثی شد و مردم به انقلاب و آینده روشن امیدوار شدند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها با مشاهده اعتراض‌های مردم نخست ‌وزیر عوض میکردند تا اوضاع را سامان دهند، گفت: مردم به ریشه توجه داشتند و به تبعیت از حضرت امام خمینی(ره) فقط به برپایی انقلاب فکر می‌کردند که به حول الهی محقق شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر درس گرفتن از تاریخ و فتنه‌های گذشته، خاطرنشان کرد: فتنه‌ها و توطئه‌ها همیشگی است و انقلاب با همان وحدت و انسجام و نگاه به محور ولایت پیش می‌رود.

وی خط گرفتن از آدم‌های مختلف و گروه‌های متعدد را خطر دانست و تأکید کرد: همه باید گرد یک محور، یک امام و یک رهبر باشیم تا انقلاب تداوم یابد./9457/201/ب2

ارسال نظرات