۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۷۴۰۷۸

بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس پایان یافت

علی لاریجانی پس از پایان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه از رفتار نجیبانه، سعه صدر و دغدغه و مسؤولیت شناسی نمایندگان برای حل مسائل مردم، کمیسیون تلفیق و رسانه ها تشکر کرد.
برنامه ششم توسعه

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا به نقل از فارس، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیش از به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه علنی نوبت عصر مجلس از نمایندگان خواست که جهت ختم بررسی لایحه برنامه شم توسعه، موافقت خود را اعلام کنند.

بنابر این گزارش، نمایندگان با 143 رای موافق، 15 رای مخالف و یک رای ممتنع، موافقت خود را با پایان بررسی لایحه برنامه ششم اعلام کردند.

علی لاریجانی پس از اعلام پایان بررسی این لایحه در سخنانی با تشکر از «رفتار نجیبانه» و سعه صدر و نمایندگان مجلس در طول پنج هفته بررسی مواد لایحه برنامه ششم توسعه گفت که نمایندگان مجلس در این مدت با روحیه مسئولیت شناسانه کار کردند و پافشاری آنان برای طرح پیشنهادهای اصلاحی و الحاقی خود نشان از دغدغه آنان برای حل مسائل مردم است، به طوری که گویی از همه حیثیت خود می گذشتند تا لایحه برنامه ششم را سامان دهند.

وی دغدغه مند بودن نمایندگان درباره مسائل مردم را با وجود آن که بسیاری از نمایندگان کنونی مجلس در اولین دوره نمایندگی خود قرار دارند، لذت بخش خواند و خطاب به آنان خاطرنشان کرد: تقاضا دارم بنده را عفو بفرمایید؛ من خیلی اوقات شما را نمی دیدم و صدای شما را نمی شنیدم؛ ممکن بود حقی از شما ضایع شده و من اعلام رای گیری کرده باشم، لذا هم من و هم اعضای هیات رئیسه مجلس را عفو کنید.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشکر از کمیسیون تلفیق و رئیس آن، تهیه گزارش این کمیسیون از لایحه برنامه ششم را کاری شاق خواند، چرا که دولت لایحه ای را ارائه کرده بود که باید تنظیم می کردند.

وی همچنین از دولت، سازمان برنامه، وزرا، نواب رئیس مجلس، دبیران و ناظران صحن، کمیسیون های تخصصی و سایر نهادهای مجلس و نیز از رسانه ها و گروه های خبری به واسطه فعالیتشان در مدت بررسی لایحه برنامه ششم توسعه سپاسگزاری کرد./856/د102/ج

ارسال نظرات