۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۷۴۶۶۴
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

آموزه‌های قرآنی پایه و اساس انقلاب اسلامی است

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: پایه و اساس انقلاب اسلامی قرآن و آموزه‌های قرآنی بوده و در این چند دهه هم نظام اسلامی با کمک قرآن، استوار و محکم در مسیر راستین خود حرکت کرده است.
حجت الاسلام هدایتی -جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی تشکل‌های قرآنی مردمی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی تشکل‌های قرآنی مردمی شهرستان بجنورد، با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: جایگاه قرآن در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی پررنگ بوده است.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی است، پایه و اساس انقلاب اسلامی را قرآن و آموزه‌های قرآنی ذکر و اضافه کرد: انقلاب اسلامی به کمک قرآن و آموزه‌های قرآنی حرکت خود را آغاز کرد و همچنان استوار در مسیر رشد و تعالی در حرکت است.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اساس انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از متن و بطن قرآن کریم است، باید در ایام مبارک دهه فجر در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنیم.

وی با تأکید بر نقش امام راحل در رقم خوردن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب، مردمی بودن این انقلاب بود و امام خمینی (ره) هم نقش اصلی را در جهت‌دهی این انقلاب داشت.

حجت‌الاسلام هدایتی خودباوری مردم، عدالت‌طلبی و خستگی از نظام شاهنشاهی را ازجمله اصول و مبانی انقلاب اسلامی یاد کرد که در پیوند با قرآن و آموزه‌های قرآنی سبب رقم خوردن انقلاب شدند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مؤسسات قرآنی در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: مؤسسات قرآنی تربیت‌کننده نسلی قرآنی و پویا در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: اکنون هر یک از ما وظیفه داریم به‌عنوان یک مسلمان، قرآن را در رأس همه برنامه‌های زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم که در همین راستا و با توجه به اینکه در آستانه ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای ویژه‌برنامه‌های جشن و برنامه‌های فرهنگی مختلف با موضوع قرآن در استان انجام شده تا در دهه فجر امسال با بهره گرفتن بیشتر از قرآن، برنامه‌هایی پویا و قرآنی برگزار شود.

وی دهه فجر را بهترین فرصت برای تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مؤسسات و تشکل‌های قرآنی با محور قرار دادن قرآن و آموزه‌های قرآنی در ویژه‌برنامه‌های خود در دهه فجر جشن‌ها و مسابقات قرآنی متعددی را برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن‌ها و مسابقات قرآنی دهه فجر در نقاط مختلف شهرستان انجام شده که این برنامه‌های فرهنگی با مدیریت روحانیان مستقر و پاره‌وقت که در سطح شهرستان مستقر هستند، انجام خواهد شد.

وی نواختن زنگ انقلاب، حفظ سوره فجر، روزشمار انقلاب اسلامی و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب را ازجمله برنامه‌های دهه فجر دانست که با همکاری تشکل‌های قرآنی مردمی و مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در بجنورد برگزار می‌شود.

گفتنی است، در ادامه جلسه هر یک از مدیران مؤسسات و نمایندگان تشکل‌های قرآنی مردمی شهرستان به بیان نظرات و برنامه‌های مؤسسه مربوط در ایام‌الله دهه فجر پرداختند./202/9314/ب1

ارسال نظرات