۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۷۴۸۹۶
رییس مرکز فضای مجازی و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد:

فضای مجازی پاک ایجاد می شود/ عضویت قریب به 45 میلیون نفر در شبکه های اجتماعی

رییس مرکز فضای مجازی و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: ما زیرساختی را ایجاد کردیم که همه دارندگان محتوا هویت خود را برای مردم مشخص کنند و کسانی که هویت آن ها مشخص می شود شماره منحصر به فرد دریافت می کنند و پایش می شوند.
مرتضی موسویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی موسویان رییس مرکز فضای مجازی و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد امروز در دیدار وزیر ارشاد با مراجع تقلید با بیان این که دغدغه های مقام معظم رهبری و مراجع در دستور کار است، گفت: آقای صالحی امیری ابتدا دغدغه خود را بر ساماندهی فضای مجازی قرار دادند.

وی افزود: ما قادر هستیم که سایت ها، وبلاگ ها، کانال ها، صفحات مجازی و نرم افزارهای کاربردی ثبت و نشان دار کنیم تا مردم بتوانند اعتبار سنجی کنند، با تشویق ماهیانه و رتبه بندی وجوایز افراد نسبت به این موضوع استقبال می کنند؛ 12 واحد برای ورود محتوا داریم و ما 24 ساعته در این زمینه کار می کنیم

رییس مرکز فضای مجازی و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد با بیان این که بحث فضای مجازی امروز یکی از مسائل اساسی است، اظهار داشت: مهاجرت به این فضا آغاز شده است و قریب به 45 میلیون نفر از مردم امروز عضو شبکه های اجتماعی هستند که در فضای مجازی دنیای جدیدی را ترسیم می کنند.

 وی ادامه داد: با توجه به ظرایفی که این فضا دارد یک زیست بومی در این فضا کار شد و کسانی که صاحب نظر بودند کار کردند و چاره را در این دیدند در این فضای نامحدود یا فضای محدود، پاک و ایمن ایجاد شود، از روز نخستی که آقای صالحی امیری تشریف آوردند دغدغه ایشان دغدغه رهبر معظم انقلاب و مراجع بود و درباره ناپاکی های فضای مجازی باید چاره ای اندیشیده شود.

موسویان ابراز داشت: در همین مدت کوتاه زیرساخت های لازم ایجاد شد و در حضور ایشان مصوبه در شورای عالی فضای مجازی انجام شد که در طول حیات این شورا وجود نداشت، این مصوبه عبارت از سالم سازی فضای مجازی است، ما زیرساختی را ایجاد کردیم که همه دارندگان محتوا هویت خود را برای مردم مشخص کنند و کسانی که هویت آن ها مشخص می شود شماره منحصر به فرد دریافت می کنند و پایش می شوند.

وی عنوان کرد: ما بدون این که بحث سلب و بستن را داشته باشیم بدون این که با جایی هماهنگی کنیم این شماره از آن فرد گرفته می شود و مردم آن را در فضای پاک نمی بینند، ما سعی داریم با کمک دغدغه مندان این فضا را ایجاد کنیم.

رییس مرکز فضای مجازی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: هرچه جلوتر می رویم فضا پیچیده تر می شود و مسائل جدیدتری خود را نشان می دهد، در سال 2030 پیش بینی شده که حواس 5 گانه انسان در فضای مجازی بازسازی شود، یکی از مسائلی که باید انجام می شد مطالعه بر سر نحوه کار بود، ما یک سال و نیم زیست بوم فضا مجازی را تشریح کردیم و تا پایان سال 96 سعی داریم که این فضا پاک ایجاد شود./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات