۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۷۶۰۷۱
پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

رونمایی از دو عنوان کتاب دفاع مقدس در تبریز

«مسافر سر آسیاب» نوشته داود خدایی و «آموزگار حماسه» نوشته منوچهر نظمی که به ترتیب به زندگانی شهیدان نریمان همتی و پیرسمساری می پردازد در تبریز رونمایی شد.
آموزگار حماسه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عزت الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان شرقی پش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از دو کتاب دفاع مقدس با بیان اینکه نشر کتب و آثار مکتوب دوران دفاع مقدس یکی از اولویتهای اصلی این مجموعه است، گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس یک وظیفه است.

وی با تأکید بر توجه به راهکار فرهنگی در ترویج ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، گفت: بهترین راهکار انتقال خاطرات و واقعیات دوران دفاع مقدس به نسل جوان امروز، قالبهای مختلف رمان، خاطره نویسی و دیگر شیوه های هنری و بهره گیری از راهکار فرهنگی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از سالهای طولانی به دنبال جمع آوری اسناد و خاطرات شهدا است، افزود: جمع آوری خاطرات دوران دفاع مقدس شهدا و انجام مصاحبه‌های گوناگون با هم رزمان و خانواده های از جمله این فعالیتها است.

وی با تأکید بر تلاش این مجموعه در ماندگاری اسناد دوران دفاع مقدس به صورت مستدل در تاریخ ایران زمین، گفت: بسیاری از واقعیات و تاریخ جنگ تحمیلی تاکنون در هیچ جا بیان نشده است، جمع آوری اسناد و انتشار کتابهای مرتبط به رزمندگان و شهدا راهکاری مناسب برای ثبت تاریخ ایران در دوران دفاع مقدس است.

نسرین پیرسمساری، خواهر شهید پیرسمساری نیز در این همایش با بیان اینکه ما هنوز پس از 38 سال، عاشق ولایت و رهبری هستیم، گفت: حمایت و پشتیبانی خانواده شهدا از ولایت فقیه تا پای جان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به خاطراتی از برادر شهیدش منوچهر پیرسمساری، براز داشت: وی زمانی که در مدرسه به تدریس اشتغال داشت، دانش آموزان را تنها به چشم دانش آموزی که باید محفوظاتی داشته باشد نمی دید، او دانش آموزان را برادر خطاب می کرد، اخلاص در عمل، توکل، قناعت، تواضع و متانت از ویژگیهای بارز وی بود.

بنابر این گزارش در پایان آیین رونمایی از دو کتاب دوران دفاع مقدس از خانواده شهیدان پیرسمساری و همتی و همچنین نویسندگان دو کتاب «مسافر سر آسیاب» و «آموزگار حماسه» تجلیل شد، «مسافر سر آسیاب» نوشته داود خدایی و «آموزگار حماسه» نوشته منوچهر نظمی که به ترتیب به زندگانی شهیدان نریمان همتی و پیرسمساری می پردازد.

شایان ذکر است، کتاب «آموزگار حماسه» زندگی و حماسه های معلم شهید منوچهر پیرسمساری را روایت می‌کند، «آموزگار حماسه» در 225 صفحه به بازخوانی برخی خاطرات دست اول و نیز تصاویری بکر از این شهید فرهنگی که در سال 1361 همزمان با عملیات رمضان به شهادت رسید، پرداخته است./854/202/ب2

ارسال نظرات