۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۷۶۱۱۲

پیام ‌آیت الله صافی گلپایگانی به همایش ملی حضرت زینب

حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی به همايش ملی حضرت زينب (س) با عنوان « شکوه شکيبايی» پیامی صادر کرد.
آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی به همایش همايش ملی حضرت زينب (س) « شکوه شکيبايی» پیامی صادر کرد.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

قال الله الحکیم فی کتابه الکریم :

« وَ الذَّاكِرِينَ اللّهَ كَثِيرًا وَ الذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْرًا عَظِيمًا »

سوره مبارکه احزاب، آیه ٣٥

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت بزرگان و عزيزان حاضر در اين همايش با شکوه و نورانی که برای تجليل و تکريم از مقامات عاليه و مواقف عظيمه حضرت زينب کبری (سلام‌الله عليها)، عالمه‌ی غير معلّمه، نائبة الزّهراء و شريکة سيّد الشهداء برگزار گرديده است؛ اين افتخار بزرگ که نصيب برگزارکنندگان محترم اين همايش و شرکت‌کنندگان ارجمند شده است را گرامی می داريم.

زينب، آری زينب يک اسم با چهار حرف، امّا دارای همه فضائل انسانيت، و همه ارزش هايی که خداوند در سوره مبارکه احزاب آيه ٣٥ ، برای مرد و زن برشمرده است.

الگوی ايمان و علم و معرفت، اسوه ی صبر و حلم و بردباری، نمونه ی بارز صداقت و استقامت و شجاعت، و بانویی که در بلاغت و شيوایی بيان، و رسایی گفتار، زبان پدر را در دهان داشت، و همه مکارم اخلاق مادر حضرت زهرا (سلام الله عليها) در وجودش، جمع بود. او نه فقط افتخار زنان مسلمان است، بلکه امّت اسلام زن و مرد، به چنين بانویی افتخار می کند.

سيره ی او، حجاب و عصمت و عفّت او، عبادت او، عظمت و بزرگی و متانت او، همه افتخارانگيز است.

مواضع اين بانوی بزرگ اسلام در حمايت و دفاع از ارزشهای دينی، و مبارزه با حکومت مستکبران تاريخ، آن چنان کوبنده بود که برای هميشه، حاکمان جبّار و ستمگر بنی اميّه را به زباله دان تاريخ فرستاد، و آنان را منفور جهانيان، و مورد لعن و نفرين آزادگان قرار داد.

حضرت زينب کبری (سلام الله عليها) حقيقةً پيام‌آور حماسه عاشورای حسينی، و تکميل کننده نهضت سرور آزادمردان جهان است. خطبه‌های آتشين آن حضرت در کوفه و شام، در کاخ های ظلم و استبداد امويان، هرگز از خاطره ی تاريخ محو نخواهد شد، و امروز زنان مسلمان افتخار دارند خود را از دوستداران آن حضرت بدانند، الگوی زندگی خود را حضرت زينب (علیهاالسلام) قرار داده، و از ايشان وظايف دينی و شرعی خود را فرا می گيرند، و در اين برهه از زمان، با حفظ حجاب و عفاف خود، به جهانيان اعلام می کنند که به اصول و ارزشهای دينی و اخلاقی احترام نموده، و رضايت قلب مقدس حضرت ولی الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشريف) را بر هر چيز ديگر مقدّم می دارند.

سلام بر همه بانوان مسلمان، و درود بر همه‌ی رهروان واقعی حضرت زينب (سلام‌الله عليها)، والسلام عليکم و رحمةالله.

لطف اللّه صافی

٢٥ ربيع الثانی ١٤٣٨ هـ.ق

/1323/د102/ص

ارسال نظرات