۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۷۶۴۵۶
معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان برگزار می کند؛

دوره های آموزش کاربری رایانه در قالب مهارت های هفتگانه

حجت الاسلام مستأجران عرصه فضای مجازی را میدان جنگی دانست که طلاب برای ورود به آن باید تسلیح شوند و گفت: مطابق دستور رهبر انقلاب طلاب باید در این میدان وارد شوند و حوزه علمیه اصفهان در جهت آمادگی روحانیان اقدام به برگزاری دوره های آموزش کاربری رایانه کرده است.
دوره کاربری رایانه

حجت الاسلام امیرحسین مستأجران، مسؤول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره برگزاری دوره های آموزش بین المللی کاربری رایانه در قالب مهارتهای هفتگانه به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: امروز باید تأثیر فضای مجازی بر افزایش شبهات دینی و وجود انگیزه‌های سیاسی برای تزریق افکار منحرف و غلط در ذهن ‏جوانان در فضای مجازی را جدی گرفت.

وی ادامه داد: ‏با گسترش فضای مجازی و استفاده بخش مهمی از جامعه و به ویژه جوانان از این فضا لازم است تا طلاب و روحانیان که وظیفه هدایت دینی و تبلیغ اسلام در جامعه را بر عهده دارند بتوانند با قدرت در این میدان وارد شوند و این ورود ابزار و مهارتهای خاص خود را می طلبد.

مسؤول واحد فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان افزود: یکی از مهارتها برای ورود قوی و جدی طلاب به عرصه فضای مجازی آشنایی اولیه با مهارتهای کاربری رایانه و توانایی استفاده از نرم افزارهای کاربردی به روز دنیا و ارتقاء مهارتها همزمان با پیشرفتهای جهانی است.

حجت الاسلام مستأجران بیان داشت: ‏رهبر معظم انقلاب در اهمیت ورود طلاب به عرصه فضای مجازی می فرمایند «میدان فضای مجازی میدان واقعی جنگ است و روحانیان و طلاب باید مسلح و آماده وارد عرصه‌ مقابله با شبهات و تفکرات ‏غلط ‏و ‏انحرافی شوند»، حقیقتاً باید ابتدا این عرصه و میدان جنگ را شناخت و سپس وارد میدان شد.

وی اظهار داشت: مطابق با کلام رهبر معظم انقلاب طلاب باید برای ورود به فضای مجازی مسلح شوند که آشنایی با ابزار و سخت افزار و نرم افزارهای روز دنیا از ضرورتهای این تسلیح خواهد بود، روحانیان و طلاب که مورد خطاب رهبر معظم انقلاب هستند باید این فرمایش را به عنوان یک دستور مهم و لازم الاجرا تلقی ‏کنند.‏

مسؤول واحد فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان تا کنون در جهت تسلیح طلاب برای ورود به فضای مجازی در ابعاد مختلف مانند آشنایی با جنگ نرم و برگزاری دوره های مختلف جنگ نرم و جریان شناسی سیاسی اقدامات مهمی انجام داده است.

حجت الاسلام مستأجران بیان داشت: معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان در جهت ارتقای مهارتهای کاربری رایانه در طلاب و به مناسبت دهه مبارک فجر اقدام به برگزاری دوره های مقدماتی و پبشرفته مهارتهای هفتگانه کاربری رایانه ویژه طلاب کرده است، آشنایی با مفاهیم پایه و اساسی فناوری اطلاعات، آشنایی با شیوه استفاده از رایانه و مدیریت فایلها، شیوه بکارگیری نرم افزار واژه پرداز(word)، کار با صفحه گسترده(excel)و نرم افزار ارائه مطلب (powerpoint)و آشنایی با ارتباطات اینترنتی از سرفصلهای این دوره خواهد بود.

وی افزود: تاریخ ثبت نام دوره ها مقدماتی و پیشرفته تا 12 بهمن ماه ادامه دارد و شروع دوره از 16 بهمن ماه مصادف با ایام الله دهه فجر خواهد بود، علاقمندان می توانند برای نام نویسی به واحد فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه در مرکز مدیریت استان اتاق 33 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن داخلی 188 تماس بگیرند. همچنین این دوره ها با همکاری سازمان فنی و حرفه ای انجام می شود و در پایان مدارک معتبر مورد تایید این سازمان به شرکت کنندگان ارائه می شود./302/869/ب1

ارسال نظرات