۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۷۶۵۳۶
امام جمعه اردبیل:

دستورات رییس جمهور جدید آمریکا برای اقتصاد، امنیت جهانی و حقوق بشر خطرناک است

امام جمعه اردبیل دستورات رییس جمهور جدید آمریکا را برای اقتصاد، امنیت جهانی و حقوق بشر خطرناک دانست و گفت: رییس جمهور آمریکا دست به اقداماتی می زند و سخنانی به زبان می آورد که همه وهن و سرشکستگی بزرگ برای ملت آمریکا است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه با عرض تسلیت و آرزوی درجات بالا برای فداکاران آتش نشانی در حادثه پلاسکو، خاطرنشان کرد: بعد از این حادثه وقوع حوادث مشابه در هیچ نقطه ایران قابل اغماض نیست و مسؤولان امر معذور نیستند.

وی از وجود ساختمان های غیراستاندارد در استان که از ایمنی لازم برخوردار نیستند خبر داد و گفت: همگان باید پیام فرو ریختگی برج پلاسکو را جدی بگیرند و بازسازی، بهسازی و ایمن سازی تمام بافت های فرسوده و بناهای نا ایمن را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه اردبیل با تشکر از ورود دادستانی و شهرداری به این موضوع از صاحبان بناهای غیر ایمن خواست همکاری لازم را در این خصوص بعمل آورند و در عین حال باید رضایت و حقوق مالکان به طور کامل رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بی آبی در کشور و اینکه 90 درصد مصرف آب در کشاورزی است، از اینکه مکانیزه شدن آبیاری در استان به کندی پیش می رود گلایه کرد و بیان داشت: صاحبان قطعات کوچک از آبیاری یکپارچه واهمه نداشته باشند، با اشتراک در چاه خودداری از آبیاری یکپارچه قطعات متعدد معقول نیست و در آینده ضرر به خود کشاورزان متوجه می شود.

وی افزود: اینکه دولت محترم 85 درصد هزینه مکانیزه شدن آبیاری را پرداخت و بقیه را با وام تأمین می کند یک فرصت استثنایی است و کشاورزان نباید این فرصت را از دست بدهند.

آیت الله عاملی با پیش بینی آینده ایران از جهت آب، مکانیزه کردن آبیاری را برای کشاورزان واجب شرعی دانست و اظهار داشت: هیچ تردیدی در وجود اسراف در سیستم غیرمکانیزه و هیچ تردیدی در حرمت اسراف نیست.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها از اینکه هفته گذشته در دادگاه های آذربایجان به 17 نفر از متدینین دویست و پنجاه و پنج سال و نیم زندان بریده اند، اظهار تأسف کرد و گفت: یک نظام سیاسی آرمانی باید قدرت هضم مخالفان در سیستم خود را داشته باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها، تصریح کرد: ترامپ به سرعت در حال محقق کردن وعده های انتخاباتی خود است و دستوراتی که برای اقتصاد و امنیت جهانی و حقوق بشر خطرناک است، صادر می نماید.

وی در این باره ادامه داد: رییس جمهور جدید آمریکا این هفته با عنوان حفاظت از ملت در مقابل حملات تروریستی اتباع خارجی ورود اتباع 7 کشور از جمله ایرانی ها به آمریکا را حداقل به مدت یک ماه ممنوع ساخت و گفت «تمایلی به یک حادثه 11 سپتامبر دیگر ندارد»، در حادثه 11 سپتامبر 14 تبعه عربستان حضور داشتند اما اسم عربستان در میان 7 کشور نیست و از این معلوم می شود که اقدام مزبور کاملا سیاسی، جهت دار و مغرضانه است.

خطیب جمعه اردبیل، افزود: ایران اسلامی که با تمام توان به تعهدات خود در برجام عمل کرده نباید اینگونه مورد بی مهری قرار گیرد و این نشان از صحت فرمایش رهبر معظم انقلاب است که فرمودند «آمریکایی ها مورد اعتماد و وثوق نیستند».

وی اظهار داشت: ایرانی ها جز آنها که در آمریکا فامیل دارند احتیاج به مسافرت به آمریکا را ندارند و ایران اسلامی از جهت پزشکی به نقطه ای استثنایی در دنیا رسیده و بی نیاز از کشورهای پیشرفته است و از جهت اقتدار نیز از سوی

آیت الله عاملی گفت: رییس جمهور آمریکا دست به اقداماتی می زند و سخنانی به زبان می آورد که همه وهن و سرشکستگی بزرگ برای ملت آمریکا است، وی با این اقدامات غیر معقول و سخنان سخیف مخصوصا با داشتن شخصیت بیگانه ستیز و نژاد پرست برخی از دستاوردهای مهم جنبش حقوق مدنی مثل برابری نژادی در آمریکا را به خطر می اندازد./937/201/ب2

ارسال نظرات