۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۴۷۹۹۹۹
حجت‌الاسلام عالی:

نیت، مهم ترین عامل پذیرش اعمال است

حجت‌الاسلام عالی گفت: نیت در اعمال عامل پذیرش آن از سوی خداوند است و اخلاص در عمل انسان را با عظمت می‌کند.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مسعود عالی، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور چهارشنبه شب به مناسبت دهه اول ایام فاطمیه(س) در هیأت مرحوم حاج مسلم هادیان واقع در منیریه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قبل از ظهور امام زمان(عج) دو پرچم قیام می‌کند که یکی از ایران و دیگری از سوی یمن است.

وی افزود: امام باقر(ع) فرمودند: پرچمی که در ایران برافراشته می‌شود به کسی داده نمی‌شود جز ولی امر.

حجت الاسلام عالی درباره اینکه یکی از نامهای حضرت زهرا(س) صدیقه است، گفت: صداقت دارای چند مرحله است که نخستین آن صدق در نیت است، انسان در نیات خود باید برای دیگران خیر بخواهد و این مهم در مسیر بندگی نیاز به تمرین و مجاهدت دارد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: انسان اگر در همه امور نیت خیر داشته باشد و اعمال خود را بر اساس غریزه انجام ندهد همه لحظاتش عبادت نوشته می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند اگر کوچک‌ترین عمل انسان را قبول کند دیگر آن عمل کوچک نیست، گفت: نیت نیکو اعمال انسان را افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام عالی گاهی انسان برخی از اعمال را کوچک می‌پندارد در حالی که در محضر خدا آن عمل بزرگ به شمار می‌رود، عنوان کرد: اخلاص عمل انسان را با عظمت می‌کند.

خطیب مشهور صدق عهد را مهمترین صدق دانست و گفت: برخی از مومنان با صداقت پای عهدشان ایستادند اما برخی به سبب دنیا عهد خود را فراموش کردند./202/807/ب1

ارسال نظرات